Ondt i storetåen


Flexipecs
 Share

Recommended Posts

Pludselig er jeg begyndt at få nogle heftige smerter i min venstre storetå! :blink:

Det føles som om, den bare skal bøjes til det siger KNÆK; men den siger altså ikke knæk. Det kommer og går lidt; men når smerten er der, er det så jeg går rundt og små humper. Jeg har ikke slået min fod eller vredet om eller noget.

Har nogen en anelse om hvad der er los med min dumme tå?

Link to comment
Share on other sites

Den siger bare det bliver regnvejr imorgen :tongue:

Se dét kunne der laves penge på!

Hvem har brug for Per Fløng, når min storetå kan gi den sikre prognose... :)

Har ingen anelse om hvad der kan være galt, måske krampe

Hmm.. Det føles ikke som en krampe. Mere en konstant stivhed i leddet, selvom det godt kan bøjes.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... det lyder lidt som noget jeg selv får en gang imellem. Møgubehageligt!!!

Føles det som om tåen er røget en lille smule af led? og går det væk i løbet af et halvt minuts tid når du går frem og tilbage?

Jeg var i sin tid til lægen med det problem, han kalte det "springtå", og der er vist ikke så meget at gøre ved det. Hvis der er visse bevægelser der fremprovokerer denne tilstand, så som at sidde og 'tappe' til god musik med storetåen, i stedet for med hele foden, så undgå disse bevægelser.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Hmm... det lyder lidt som noget jeg selv får en gang imellem. Møgubehageligt!!!

Føles det som om tåen er røget en lille smule af led? og går det væk i løbet af et halvt minuts tid når du går frem og tilbage?

Jeg var i sin tid til lægen med det problem, han kalte det "spingtå", og der er vist ikke så meget at gøre ved det. Hvis der er visse bevægelser der fremprovokerer denne tilstand, så som at sidde og 'tappe' til god musik med storetåen, i stedet for med hele foden, så undgå disse bevægelser.

Det lyder faktisk som et rigtig godt bud! ;)

Jeg synes også det føles værre dagene efter at ha trænet ben - det er muligvis dér jeg trigger den der spring tå ved lægøvelser... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share