Oppustet mave


Suredude
 Share

Recommended Posts

Jeg har selv problem med oppustet mave, hvilket er træls, når man faktisk er tynd :blink:

Det der har hjulpen mig lidt er swiss ball (total ynglings legetøj :lol: )

Du sætter dig langt ned på bolden, så du skal stemme fra med benen, for ikke at falde ned. Lænder dig så langt bagover som du kan, hvorefter du ruller op, som almenlige maverulninger. Det skulle træne det indrekorst, hvilket skulle trække maven ind. B)

En ekstra lille ting, er at du kanvariere den fodstillings brede, efter hvor god balance du har, så den også bliver trænet lidt.

God fornøjelse :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu ca. tabt mig 5 kg men lige så snart jeg bare får lidt mad, blir min mave simpelthen så stor, dvs. MEGET oppustet. Hvad kan man gøre ved det, min mave kan få mig til at ligne en gravid i 8. måned....

Jeg havde selv det samme problem førhen. Ved mig forsvandt det, da jeg begyndte og indtage omkring 3-5 liter vand om dagen B)

Og ikke nok med jeg før fik en meget oppustet mave efter jeg havde spist, så fik jeg også brækfornemmelser de første 10-15 min efter jeg havde spist...gjorde pænt ondt, men det er også væk nu.

laer\\

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem med oppustet mave (ses også voldsomt tydeligt), men skal man træne mavemuskler lige efter man har spist? Det får jeg det ikke så godt af. Får en brækfornemmelse af det.

Det med meget væske har dog hjulpet nogle gange, dog ikke altid. Jeg drikker gerne en masse væske til maden, og lige efter (1-1,5 liter!) Og det virker ofte meget nedsættende på mavens oppustethed.

Nogen der kan komme med en biologisk forklaring på "stor-mave-fænomenet"?

Det lader til at være flere der får det.

Link to comment
Share on other sites

Det er vist nærmest en folkesygdom herinde!!!!

Har selv samme problem, men har ikke fundet nogen løsning idet jeg oplever samme oppustethed/stor mave uanset hvad jeg spiser og hvor meget jeg drikker. Kunne noget af problemet være, at vi generelt er meget opmærksomme på vores krop? Vi træner, er i god form og har lav fedt%. Vi spiser sundt og nogen af os spiser også meget fordi vi skal yde meget. Meget mad er lig med stor mave og meget træning bringer os konstant i kontakt med centerets spejle. Og vi går alle og trækker maven i centeret så andre tror at de er de eneste med "stor-mave-syndrom".

Blot en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke er fordi i er fede, så tror jeg ikke kun det er fordi i måske spiser det forkerte eller for meget, det hjælper helt sikkert ikke på det. Men jeg tror nærmere det kunne skyldes at i trækker vejret forkert, vejrtrækning skal foregå uden at mavemusklerne er involveret. De muskler der primært er involveret er de intercostale musker(dem er mellem ribbenene), serratus og mellemgulvet. Intercostals og serratus udvider brystkassen i alle retninger, og mellemgulvet, der en muskel formet som en dome, trækker sig sammen, bliver flad, og forøger hulrummet i brystkassen så der kan komme mere luft ned i lungerne. Hvis mavemusklerne er spændt så hæmmer det korrekt vejrtrækning og det forstyrrer fordøjelses systemet. Så vær opmærksom på at i ikke går og semiflexer i mavemusklerne hele tiden, slap af og lad brystkassen udvide sig, specielt de nederste ribben skal have lov til at udvide sig og de bliver nemt hæmmet af selv en lille spænding i mavemusklerne. Desuden så træk aldrig vejret med maven, det har den effekt at alle de indre organer under mellemgulvet bliver tvunget ned og det er bestemt medvirkende til en udspilet mave, samt så giver det en del forstyrrelse i kroppen. Og til slut træk altid vejret ind og ud igennem næsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share