Spørgsmål til HST program.


hanberg
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at træne igen efter en længere pause og har bikset et HST program sammen. Ser således ud:

Bench press

Incline bench press

Cable front pull down

Cable pushdowns (med reb)

Barbell bent over rows

Lying tricep extensions

Preacher curls

Barbell Hyperextension

+ lidt mave

Og ja jeg ved godt der mangler squat, dødløft etc. Se gennem fingre med det.

Jeg har læst lidt artikler om dette træningssystem og der er enkelte ting jeg ikke kan gennemskue.

Hvor mange reps skal jeg tage til at begynde med?

3x10 eller 1x6?

Hvis 3x10 hvornår skal jeg så begynde at skære ned i reps og fylde mere på? og ned til hvor mange?

Hvornår skal jeg skifte øvelserne ud? eller skal de skiftes ud?

Håber nogen kan hjælpe...

/hanberg

Link to comment
Share on other sites

Det kan du bare ikke spørge om, hvis du har læst HST-artiklen. :blink:

Hvis du mener du har det, så læs den igen. Se hvordan regnearket er bygget op, så burde det være ganske simpelt at se hvad du hvordan du skal gøre. Præcis hvilke øvelser du skal tage og hvor mange sæt er et spørgsmål om personlige præferencer og konditionering.

Ang øvelsesudskiftning, så er det ikke strengt nødvendigt at skifte i øvelserne hvis du har fundet nogen som virker og rammer det du vil have dækket. Indenfor samme cyklus HST skifter du normalt ikke øvelser, undtagen i det tilfælde hvor der skiftes til en hårdere øvelse, fordi det ikke er muligt at øge belastningen med mere vægt. Til næste cyklus vælger nogen af skifte lidt ud, måske sætte fokus på en anden muskelgruppe, eller bare tage varianter det meste af vejen rundt. Helt op til dig. Bare husk på at du skal teste nye xRM i de øvelser du skifter ud. I dem du ikke skifter burde du kunne sjusse dig frem til hvor meget du kan øge med til næste runde.

Link to comment
Share on other sites

Det kan du bare ikke spørge om, hvis du har læst HST-artiklen. :blink:

Hvis du mener du har det, så læs den igen. Se hvordan regnearket er bygget op, så burde det være ganske simpelt at se hvad du hvordan du skal gøre. Præcis hvilke øvelser du skal tage og hvor mange sæt er et spørgsmål om personlige præferencer og konditionering.

Ang øvelsesudskiftning, så er det ikke strengt nødvendigt at skifte i øvelserne hvis du har fundet nogen som virker og rammer det du vil have dækket. Indenfor samme cyklus HST skifter du normalt ikke øvelser, undtagen i det tilfælde hvor der skiftes til en hårdere øvelse, fordi det ikke er muligt at øge belastningen med mere vægt. Til næste cyklus vælger nogen af skifte lidt ud, måske sætte fokus på en anden muskelgruppe, eller bare tage varianter det meste af vejen rundt. Helt op til dig. Bare husk på at du skal teste nye xRM i de øvelser du skifter ud. I dem du ikke skifter burde du kunne sjusse dig frem til hvor meget du kan øge med til næste runde.

Sorry. Hvad står HST for ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share