At cutte samtidigt med at beholde muskelmasse og styrke


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg har styrketrænet og bodybuildet i en 5-6 år nu, men jeg har aldrig prøvet at cutte. Nu er tiden inde. Hvilke principper skal jeg bruge når jeg skal stykke et træningsprogram sammen, hvori jeg gerne vil tabe mig en del men samtidigt beholde så megen muskelmasse og styrke, som muligt? Er der nogen der har nogle gode råd eller nogle specifikke programmer? Jeg ved selvfølgeligt godt at jeg skal være mere fokuseret på cardio træning, men ellers har jeg ingen ide overhovedet.

Tak

Link to comment
Share on other sites

Hej Allesammen

Jeg har styrketrænet og bodybuildet i en 5-6 år nu, men jeg har aldrig prøvet at cutte. Nu er tiden inde. Hvilke principper skal jeg bruge når jeg skal stykke et træningsprogram sammen, hvori jeg gerne vil tabe mig en del men samtidigt beholde så megen muskelmasse og styrke, som muligt? Er der nogen der har nogle gode råd eller nogle specifikke programmer? Jeg ved selvfølgeligt godt at jeg skal være mere fokuseret på cardio træning, men ellers har jeg ingen ide overhovedet.

Tak

Din kost er ENDNU vigtigere når du cutter - du ska sørge for at ligge i kalc underskud..prøv at søge lidt rundt her på siden,så kommer der en masse op omkring netop kostplaner til cut osv...

- træningsprogram under cut, der har jeg selv lige fortiden gode resultater med et fullbody 3 gange om ugen og så 15 min. cardio efter træning...derudover danser jeg break dance 2 gange om ugen - men få først helt styr på din kost..så kan vi begynde at snakke om hvilket program du evt. kan bruge :o))

Link to comment
Share on other sites

Hvilke principper skal jeg bruge når jeg skal stykke et træningsprogram sammen, hvori jeg gerne vil tabe mig en del men samtidigt beholde så megen muskelmasse og styrke, som muligt? Er der nogen der har nogle gode råd eller nogle specifikke programmer?

Det mest optimale er at køre samme styrketræningsprogram/princip uanset om du cutter eller ej.. !! Eneste forskel når du cutter, er at du gennem kost og kredsløbstræning sørger for at komme i kalorieunderskud.. !!

Husk at få nok protein og sund fedt i din kost når du cutter og ikke vær i for stor underskud hver uge.. jo mere underskud, jo større chance er der for du mister muskelmasse.. !

Link to comment
Share on other sites

Det mest optimale er at køre samme styrketræningsprogram/princip uanset om du cutter eller ej.. !! Eneste forskel når du cutter, er at du gennem kost og kredsløbstræning sørger for at komme i kalorieunderskud.. !!

Husk at få nok protein og sund fedt i din kost når du cutter og ikke vær i for stor underskud hver uge.. jo mere underskud, jo større chance er der for du mister muskelmasse.. !

Ikke enig. Det bedste form for træning under cut, når styrke og muskelmasse er en prioritet, er helt sikkert tung træning. 6-8 reps(eller mindre), få sæt og et par gange om ugen. Manipuler så med kost og cardio og du burde kunne beholde massen og smide fedtet.

Link to comment
Share on other sites

mhhh okay. Jeg tror jeg har god grund til at være forvirret baseret på ovenstående oplysninger. Først af alt, jeg er klar over at jeg selvfølgeligt skal have fuldstændig styr på min kost og samtidigt lave mere cardio. Men igen, hvilke pricipper er gode når man vil bibeholde sin masse og styrke, men tabe sig også?

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=16...%A6ningsprogram

jeg kiggede på ovenstående program og det ser ret godt up. Det er tydelig vist baseret på en masse cardio og en masse body weight øvelser. Der skal god ikke trænes med vægt overhovedet. Er det måden at gøre det på? Eller ej? Hvad er eller anbefalet?

tak

Link to comment
Share on other sites

mhhh okay. Jeg tror jeg har god grund til at være forvirret baseret på ovenstående oplysninger. Først af alt, jeg er klar over at jeg selvfølgeligt skal have fuldstændig styr på min kost og samtidigt lave mere cardio. Men igen, hvilke pricipper er gode når man vil bibeholde sin masse og styrke, men tabe sig også?

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=16...%A6ningsprogram

jeg kiggede på ovenstående program og det ser ret godt up. Det er tydelig vist baseret på en masse cardio og en masse body weight øvelser. Der skal god ikke trænes med vægt overhovedet. Er det måden at gøre det på? Eller ej? Hvad er eller anbefalet?

tak

Mit svar må være nej, det er ikke måden at gøre det på hvis du ønsker styrke og masse vedligeholdt

- har før kigget på programmet og det er spændende osv. men med det der lyder til at være dit mål, så er det et helt forker valg.

Kan ikke helt forstå hvor Anita og T går fejl af hinanden, for de snakker begge om tung træning, T snakker om meget tung, med max 6-8 rep, og anita snakker styrketræningsprogrammer/principper, det er da vel det samme stort set

--> Kør basis øvelser og kør dem tungt, med få rep og ram så musklerne 2-3 gange om ugen...derudover go cardio og kost og så sku den være i vinkel :o))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share