Kartofler! 4 per.


Hejder
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har ledt og ledt, men kan simpelhen i finde ud af hvor mange kg kartofler man skal have til 4 personer.

Pasta siger man ca. 100g per person. Ris er der på bakken en opskrift til 4 personer!

Men Kartofler kan jeg simpelhen ikke finde. Det skal bare være ganske almindelige kartofler!! Ikke bagekartofler eller små dansker kartofler!!

Men spørgsmålet lyder altså hvormange kg kartofler skal man have til 4 personer!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

Jeg har ledt og ledt, men kan simpelhen i finde ud af hvor mange kg kartofler man skal have til 4 personer.

Pasta siger man ca. 100g per person. Ris er der på bakken en opskrift til 4 personer!

Men Kartofler kan jeg simpelhen ikke finde. Det skal bare være ganske almindelige kartofler!! Ikke bagekartofler eller små dansker kartofler!!

Men spørgsmålet lyder altså hvormange kg kartofler skal man have til 4 personer!!

Det er jo halv-umuligt at svare på da kartofler somregel indgår i en opskrift - som en del af en ret. Jeg søgte lidt i en opskriftsdatabase, her er et par bud.

Når du skal lave ...... til fire personer skal du bruge ..... g/stk kartofler

Hakkebøf med stærk cajunsauce og kartoffelpuré: 800 g kartofler

Kartoffelsalat : 4 store bagekartofler

Kartoffelgratin med oksekød og champignon: 500 g Skrællekartofler

Kartoffelpandekage : 4 stk Stor bagekartoffel

Grønsagsmoussaka : 500 g Kartofler i tynde skiver

Kartoffelstænger med korianderdip : 4 stk Bagekartofler

Kartoffelsuppe : 1 kg Kartofler

Klassisk oksegryde med krydderkartoffelmos :1 kg Melede kartofler kogt møre og mosede med krydderurter og salt

Ovnstegte kartoffelbåde : 1 kg Vaskede kartofler skåret i både

Så altså alt afhængigt at hvilken opskrift du ser på så varierer det. Du kan dog godt regne med at skulle æde mellem 500-1000 g kartofler (evt. bare 4 bagekartofler) for at kunne prale af at du har spist for 4 personer.

Opskrifterne på de nævnte retter kan forresten ses her: http://www.iform.dk/bohp/road/Classic/depa...el&startIndex=0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share