Vægttab


Frands123
 Share

Recommended Posts

Hej Alle!

Jeg har nu besluttet mig for at tabe mig omkring 15 kg. Jeg vejer i skrivende stund 93 kg, og vil gerne ned at veje omkring 6-7-78 kg. Jeg er meget kraftigt bygget og ret muskuløs og ca. 1.80 høj, så jeg tror det vil være min idealvægt (eller hvad?). Jeg er 16 år og har lige nu sommerferie, så jeg har jo foreløbigt masser af tid til vægttab, men selvfølgelig vil jeg jo gerne kunne holde det efter ferien, hvor jeg skal på gymnasiet og derfor har lidt begrænset fritid med lektier osv.

Jeg har indtil videre tabt mig omkring et kg på omkring en uge. Jeg forsøger så vidt muligt at spise fedtfattigt og sundt, og løber hver til hveranden dag et stykke som svarer til cirka 3,5 km.

Nu kommer spørgsmålet så: Har i nogle gode råd til hvordan jeg bedst muligt holder vægttabet, når jeg er færdig, og om i har nogle ideer til at optimere selve vægttabsforløbet?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Meget nemt :P

Tænke på hvad du spiser, og hvor meget du spiser. :)

Beregn hvad dit ligevægts indtag er, så har du gode forudsætninger, via din kost at bestemme om du vil tage på eller tabe dig.

1 kg. fedt er ca. 7000 kalorier.

Og hvordan du kan tabe dig mest nu, er på samme måde, læg under dit kalorie indtag.

Dyrk mere motion, men spis samme mængde mad som før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share