Fiberskader i læg musklen - igen og igen


cels
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kan give gode råd til hvordan jeg undgår at få fiberskader i min lægmuskel... (eller måske rettere kommer tilbage i kampen)

Havde holdt et års pause med løb og da jeg gik i gang igen med løb igen her i februar - lagde jeg nok lidt for hårdt ud, men det gik så godt.... efter 3 mdr., hvor jeg så løb 2-3 gange pr uge mellem 5 og 12-15 km fik jeg en fiberskade efter 8 km (suk) jeg holdt pause i 5 uger og da jeg ikke mærkede mere til det prøvede jeg at løbe igen - men efter 2 km fik jeg en ny.... og nu er jeg bare så nervøs og stopper op og strækker ud efter hver km. da jeg kan mærke en smerte der ikke er af den gode slags !

Jeg har spinnet og cyklet meget og er i ret god form, vejer ikke ret meget, løber med gode sko (Ascics nimbus), løber på blandet grus og asfalt - varmer lidt op før jeg sætter farten op... har smurt mig med felden gel og fik også felden tabletter - har nedkølet og synes jeg gjort alt ...

suk - hvor ville jeg gerne kunne løbe uhæmmet igen :-)

Hilsen Emma

Link to comment
Share on other sites

Har haft samme problem som dig - gik med fiberskade i læg der sprang op igennem 2 år.

MEn jeg fik stoppet det v.h.a. tung styrketræning på læggen.

Øvelser både med strakt knæ og bøjet knæ og med så meget vægt du kan tage ved 10-12 gentagelser og 2 serier i begyndelsen.

Efter 1-2 måneder kan du sætte antal gentagelser ned med 6-8 gentagelser og sæt antal kg op og lav 3 serier.

Husk ikke at løbe efter at du har lavet styrketræning - men lav gerne mange stræk på musklen.

Lad være med at løbe for hurtigt i de første par måneder.

Det tager noget tid - MEN det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share