Uro i kroppen efter træning


meadow
 Share

Recommended Posts

Som jeg lige har postet i min log, følte jeg en ubehagelig rastløshed i kroppen efter løb igår. Det er ikke første gang jeg har det sådan efter hård træning, men har ikke rigtigt tænkt over det før. Men måske kan jeg gøre noget for at forhindre det.

Det føles som sådan en generel uro i kroppen, mest i musklerne og igår føltes det især omkring brystkassen. Jeg kunne ikke slappe af, og jeg har svært ved at koncentrere mig. Det er ikke direkte smerte, - kan ikke finde et bedre ord end uro...

Jeg tror jeg plejer at opfatte det som sult, men det fortsætter som regel længe efter jeg har været i bad og har spist.

Er der andre der kender til samme fænomen? Hvad skyldes det? Kan det være overtræning, forkert kost, væskemangel, - eller noget andet? Eller er det noget man skal leve med i forbindelse med relativ hård træning?

Eller kan det afhjælpes ved fx. at køle mere ned efter løb, fx ved at gå 10 minutter el. lign? Løber for det meste næsten lige til gadedøren.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok har jeg det på samme måde. Jeg dyrker meget spinning, og der køler vi jo ned og laver udstrækning sidst i timen. Men jeg ved heller ikke hvad det skyldes, jeg har prøvet at drikke mere væske samt at dyrke noget cardio træning bagefter, da jeg menet det kunne være at jeg ikke var brændt helt ud, Men det hjalp heller ikke.

Så jeg vil også gerne have et svar.

Cilotte

Link to comment
Share on other sites

For et par år siden havde jeg det på samme måde. Specielt mine ben var helt umulige. Men efter et råd fra min svigermor øgede jeg mit væskeindtag på træningsdagen betydeligt. Og det hjalp. Jeg drak to glas vand i tiden op til træningen (sidste glas ½ time før træningstart), en liter mælk i de to timer efter træningen og en liter vand i løbet af aftenen. Mere indviklet var det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Men efter et råd fra min svigermor øgede jeg mit væskeindtag på træningsdagen betydeligt. Og det hjalp. Jeg drak to glas vand i tiden op til træningen (sidste glas ½ time før træningstart), en liter mælk i de to timer efter træningen og en liter vand i løbet af aftenen. Mere indviklet var det ikke.

Jeg har været igennem det samme - fik dog ikke rådet fra svigermor. Men nu ved jeg, at hvis jeg f.eks får drukket meget lidt om morgenen og løber derefter får jeg de symptomer du nævner. Så for mig handler det om dehydrering.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Det kan faktisk godt vaere at jeg ikke faar drukket nok vand i weekenden. I hverdagen drikker jeg ofte 4+ liter, men weekenden er ofte mindre organiseret, og der kan det godt komme til at knibe med at faa drukket nok tidligt paa dagen.

Saa det maa der laves om paa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share