Hop til indhold




Statusopdateringer

  • Foto
      28 aug
    Oksen fra Århus N

    Wat is going on @ Nørreport?

    Vis kommentarer (4)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

    Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

    Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

    er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

    Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

    Hvor er PP?

    Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

    hvordan laver man indlæg

    Vis kommentarer (1)
Se alle updates



Foto

2split program inkl. spinning og kettlecross (i FW)


  • Please log in to reply
1 svar på dette emne

#1 Kaspertg

Kaspertg

    Nyt medlem

  • Medlemmer
  • Pip
  • 3 Indlæg:

Indsendt 15. december 2011 - 22:39

Hej

Mange af jer kender måske følelsen. Jeg synes jeg ved præcis, hvad jeg skal gøre og hvordan det skal gøres. Men jeg ser ikke de resultater jeg gerne vil. Måske fordi jeg ikke gør det nok. Så nu skal det være, nu vil jeg gå all in med både kost og træning. Indtil videre vil jeg prøve et 3 mdr. forløb, for at se, hvordan det går.

Jeg har været i FitnessWorld i et stykke tid og er blevet bidt af deres spinninghold samt deres KettleCross hold, så dem vil jeg gerne inkludere i min træning. Burde det ikke være muligt? Slut resultatet skulle gerne være "some lean muscle" - i mangel på bedre udtryk.

Som jeg ser det, er det en slags 2split program med en aktiv pause i form af spinning, hvor de muskelgrupper jo netop ikke bruges så meget. Dette er også grunden til at ben som sådan ikke er at finde.

Jeg har forestillet mig noget ala det her: (jeg tager forebehold for at jeg ik lige har et navn på alle øvelserne)

Mandag: Bryst (bænkpres, incline DB press), triceps (Fransk pres, rope pull down)

Tirsdag Skulder (Military press), biceps (EZ Curl og regulære DB), ryg (dødløft, lat pull down)

Onsdag: Spinning

Torsdag: Bryst, triceps

Fredag: Skulder, biceps, ryg

Lørdag Spinning

Søndag: KettleCross


Som I kan se, så kunne jeg måske godt bruge lidt flere øvelser ved alle muskelgrupperne (jeg plejer at sige 3 pr. muskelgruppe?) og også lidt input omkring gentagelser? Sædvanligvis kører jeg 3x8 eller 3x12.


Håber I kan hjælpe en frustreret ung mand! :)

#2 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 16. december 2011 - 13:28

Hej

Mange af jer kender måske følelsen. Jeg synes jeg ved præcis, hvad jeg skal gøre og hvordan det skal gøres. Men jeg ser ikke de resultater jeg gerne vil. Måske fordi jeg ikke gør det nok. Så nu skal det være, nu vil jeg gå all in med både kost og træning. Indtil videre vil jeg prøve et 3 mdr. forløb, for at se, hvordan det går.

Jeg har været i FitnessWorld i et stykke tid og er blevet bidt af deres spinninghold samt deres KettleCross hold, så dem vil jeg gerne inkludere i min træning. Burde det ikke være muligt? Slut resultatet skulle gerne være "some lean muscle" - i mangel på bedre udtryk.

Som jeg ser det, er det en slags 2split program med en aktiv pause i form af spinning, hvor de muskelgrupper jo netop ikke bruges så meget. Dette er også grunden til at ben som sådan ikke er at finde.

Jeg har forestillet mig noget ala det her: (jeg tager forebehold for at jeg ik lige har et navn på alle øvelserne)

Mandag: Bryst (bænkpres, incline DB press), triceps (Fransk pres, rope pull down)

Tirsdag Skulder (Military press), biceps (EZ Curl og regulære DB), ryg (dødløft, lat pull down)

Onsdag: Spinning

Torsdag: Bryst, triceps

Fredag: Skulder, biceps, ryg

Lørdag Spinning

Søndag: KettleCross


Som I kan se, så kunne jeg måske godt bruge lidt flere øvelser ved alle muskelgrupperne (jeg plejer at sige 3 pr. muskelgruppe?) og også lidt input omkring gentagelser? Sædvanligvis kører jeg 3x8 eller 3x12.


Håber I kan hjælpe en frustreret ung mand! :)



altså, jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvis jeg skulle komme med et basalt splitprogram ville jeg sige:

A:

Bænkpres
Inkline
Military pres
Triceps pull down,
eller triceps overhead extension
Og noget mave af en art. Planken er rigtig god. 3x 60 sek

B:
Pulldown
Bend over row
Biceps curls
Squat
Dødløft

Og så sige 3x 8 RM ved alle øvelsere.

-
God træning




0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere