Jump to content

Recent Status Updates

• Photo
      15 Apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Show comments (4)
  • Photo
      21 Mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Show comments (6)
  • Photo
      16 Mar
    Barholic

mol app til blackberry?

Show comments (5)
  • Photo
      05 Mar
    tjr

Var der ikke engang en tråd med onlinekurser?

Show comments (3)
  • Photo
      21 Feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Show comments (3)
View All Updates

Photo

Hårde lægge og kolde fødder

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Motorsav

Motorsav

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 posts

Posted 13. February 2012 - 10:02 AM

Hej

Jeg har i mange år haft problemer med at løbe lange distancer pga. mine lægge bliver stenhårde. Problemet er nok at jeg har dårlig boldcirkulation i mine underben. Når jeg løber 10 km. så ender det med at mine føder sover/følelsesløse men det er jo klart hvis blodet ikke kommer ned til min fødder og tær under løb. Jeg kan derefter stoppe op og holde en lille pause på 1 min. hvor jeg kan mærke der kommer liv i mine fødder igen. Jeg kan derefter løbe videre i et stykke tid uden ubehag. Jeg lider også tit af kolde fødder, hvilket også kan tyde på dårligt blodcirkulation.

Det skal siges at jeg løber med nye løbesko og speciellavet indlæg.

Jeg er begyndt at træne meget ben, hvilket har hjulpet en smule men slet ikke nok.

Nogen herinde, som kender til samme problematik og evt. et godt råd?

#2 Stinelykke

Stinelykke
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Aarhus

Posted 13. February 2012 - 12:23 PM

Hej

Jeg har i mange år haft problemer med at løbe lange distancer pga. mine lægge bliver stenhårde. Problemet er nok at jeg har dårlig boldcirkulation i mine underben. Når jeg løber 10 km. så ender det med at mine føder sover/følelsesløse men det er jo klart hvis blodet ikke kommer ned til min fødder og tær under løb. Jeg kan derefter stoppe op og holde en lille pause på 1 min. hvor jeg kan mærke der kommer liv i mine fødder igen. Jeg kan derefter løbe videre i et stykke tid uden ubehag. Jeg lider også tit af kolde fødder, hvilket også kan tyde på dårligt blodcirkulation.

Det skal siges at jeg løber med nye løbesko og speciellavet indlæg.

Jeg er begyndt at træne meget ben, hvilket har hjulpet en smule men slet ikke nok.

Nogen herinde, som kender til samme problematik og evt. et godt råd?

Har du talt med en læge om dit kredsløb? Har ikke selv oplevet problemet og kender ikke meget til det, men det kunne måske også hænge sammen med nervebaner, mm?
Jeg ville nok snakke med en ekspert inden jeg begyndte selv at gætte for meget...
Held og lykke!
Women are made to be loved, not understood.

Oscar Wilde

#3 Lauskid

Lauskid

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 posts

Posted 15. March 2012 - 22:49 PM

Døjer ikke selv med sovende fødder, men jeg kan i aller højeste grad nikke genkendende til de kolde fødder - hvis jeg læser eller spiller computer får jeg IS-kolde og klamme fødder. I perioder hvor jeg har gået rigtig meget, har jeg ikke mærket noget som helst til det - derudover syntes jeg at udstrækning af benene, navnligt baglår og haser plejer at hjælpe.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users