Hop til indhold




Statusopdateringer

  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

    hvordan laver man indlæg

    Vis kommentarer (1)
  • Foto
      27 apr
    SimonHP

    er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

    Vis kommentarer (3)
Se alle updates



Foto

stilstand


  • Please log in to reply
1 svar på dette emne

#1 kilroy1975

kilroy1975

    Nyt medlem

  • Medlemmer
  • Pip
  • 9 Indlæg:

Indsendt 21. februar 2012 - 02:56

Hej

Først en lille forklaring:

Jeg har gennem længere tid løbet (jogget) for at tabe mig. Og jeg har tabt mig tolv kilo so far. Men vægttabet synes at være stoppet. Måske endda med en lille stigning den sidste uge.

Da jeg startede med at løbe kunne jeg ikke løbe nogen videre længde. Jeg fik mig kæmpet op til 5 kilometer, hvor distancen lå i lang tid. Pludselig skete der noget og i løbet af få dage røg distancen op til ti kilometer. Der ligger jeg for det meste nu, med enkelte peaks hvor jeg løber længere. Da jeg hurtigt bliver blank og ikke ser trafikken omkring mig når jeg løber, så har jeg anskaffet mig et løbebånd. På den løber jeg med en stigning imellem 1-3. Og med en ventilator foran mig til at køle og simulere lidt vind. Jeg bor ikke i Danmark men i et land der er en hel del varmere.

Jeg løber barfodet, da sko, uanset type, giver mig problemer med akillessenen. Jeg får rigeligt med smertestillende medicin da jeg har ankolosing spondilytis.

Jeg er 38 år, vejer pt 92.6 kilo og er 191 cm høj. Jeg vil gerne ned på 85 kilo ca. Mit kalorie indtag ligger på ca. 2200kcal dagligt. jeg sover 8 timer dagligt og læser på uni. Løbe min primære motionskilde men dagligt går jeg derudover minimum 3 kilometer.

Og så til mine spørgsmål:
1. Jeg løber 2 dage i streg og holder så en dag pause. Er det ok eller skal jeg holde pause hver anden dag?
Hvilke grunde kan der være til at jeg er stoppet med at tabe mig? Kcal indtag og beregneren herinde siger jeg ligger i et pænt underskud.
2. Mine negle på fødderne er begyndt at blive lilla. Indtil videre tre styk. Det er sket efter at distancen er øget. Det har intet med min ryglidelse at gøre. Andre fora og tråde har bemærket det kan skyldes sko, men, uhm, jeg bruger ikke sko til løb. Nogen gæt? er min iltoptagelse for lav eller hva´?
3. To minutter efter jeg er begyndt at løbe er min puls oppe på 170. Jeg fik det checket i starten og igen for et par uger siden som follow-up hos en hjerte specialist. Alt ok, helt fint, bare løb var resultatet. Sådan er der bare nogen af os der er sagde han. Men, når jeg så bruger min polar pulsmåler, så bliver resultatet noget højere end tommelfingerreglen om 1kcal pr kilo pr kilometer. Hvad er mest korrekt. Hjertet eller tommelfingerreglen?
4. Min fys anbefalede mig at anskaffe en dynaflex for at komme et mindre problem i håndledet i forkøbet. Jeg prøvede en, og mit håndled og underarm syrrede totalt til på kort tid. Er der nogen der har erfaringer med om de ting virker? min lille prøve synes at indikere at gør, men er der nogen der har flere erfaringer?
5. Nogen dage, selvom jeg ikke kan finde en årsag, så har jeg bare ikke energien til at løbe den fulde distance. Er det normalt? Foreksempel, i går måtte jeg bare give op efter 9 kilometer, første tur efter hviledagen, da jeg var ved at brække mig af udmattelse. Er det normalt at der er dage vi bare ikke kan?
6. Den første grads hældning på løbebåndet skulle antageligt svare til udendørs. Men, er der nogen der kender en formel for at beregne hvad de ekstra graders hældning giver af energiforbrug?

På forhånd tak
Henrik

Tilføjelse:

Min læge gav svaret på et og to. Et er jeg kan løbe som jeg gidder, så længe jeg tager en afslappet relativ kort tur hver anden eller tredje dag, og neglene skyldes belastningsskader i noget blødt væv under neglene. Helt normalt ved start af løb eller ved store stigninger i distancen.

Men er der ingen der har et bud på de øvrige spørgsmål?

Især er jeg interesseret i om nogen har et bud på hvorfor mit vægttab nu inde i anden uge står stille. Jeg har de senest dage været hysterisk med at måle kalorier, og jeg ligger konstant på ca. 2200, hvilket skulle give et godt underskud i teorien.

Dette indlæg er blevet redigeret af kilroy1975: 24. februar 2012 - 05:02


#2 Guest_Din-nye-livsstil_*

Guest_Din-nye-livsstil_*
  • Gæster

Indsendt 23. marts 2012 - 02:51

Hej

Først en lille forklaring:

Jeg har gennem længere tid løbet (jogget) for at tabe mig. Og jeg har tabt mig tolv kilo so far. Men vægttabet synes at være stoppet. Måske endda med en lille stigning den sidste uge.

Da jeg startede med at løbe kunne jeg ikke løbe nogen videre længde. Jeg fik mig kæmpet op til 5 kilometer, hvor distancen lå i lang tid. Pludselig skete der noget og i løbet af få dage røg distancen op til ti kilometer. Der ligger jeg for det meste nu, med enkelte peaks hvor jeg løber længere. Da jeg hurtigt bliver blank og ikke ser trafikken omkring mig når jeg løber, så har jeg anskaffet mig et løbebånd. På den løber jeg med en stigning imellem 1-3. Og med en ventilator foran mig til at køle og simulere lidt vind. Jeg bor ikke i Danmark men i et land der er en hel del varmere.

Jeg løber barfodet, da sko, uanset type, giver mig problemer med akillessenen. Jeg får rigeligt med smertestillende medicin da jeg har ankolosing spondilytis.

Jeg er 38 år, vejer pt 92.6 kilo og er 191 cm høj. Jeg vil gerne ned på 85 kilo ca. Mit kalorie indtag ligger på ca. 2200kcal dagligt. jeg sover 8 timer dagligt og læser på uni. Løbe min primære motionskilde men dagligt går jeg derudover minimum 3 kilometer.

Og så til mine spørgsmål:
1. Jeg løber 2 dage i streg og holder så en dag pause. Er det ok eller skal jeg holde pause hver anden dag?
Hvilke grunde kan der være til at jeg er stoppet med at tabe mig? Kcal indtag og beregneren herinde siger jeg ligger i et pænt underskud.
2. Mine negle på fødderne er begyndt at blive lilla. Indtil videre tre styk. Det er sket efter at distancen er øget. Det har intet med min ryglidelse at gøre. Andre fora og tråde har bemærket det kan skyldes sko, men, uhm, jeg bruger ikke sko til løb. Nogen gæt? er min iltoptagelse for lav eller hva´?
3. To minutter efter jeg er begyndt at løbe er min puls oppe på 170. Jeg fik det checket i starten og igen for et par uger siden som follow-up hos en hjerte specialist. Alt ok, helt fint, bare løb var resultatet. Sådan er der bare nogen af os der er sagde han. Men, når jeg så bruger min polar pulsmåler, så bliver resultatet noget højere end tommelfingerreglen om 1kcal pr kilo pr kilometer. Hvad er mest korrekt. Hjertet eller tommelfingerreglen?
4. Min fys anbefalede mig at anskaffe en dynaflex for at komme et mindre problem i håndledet i forkøbet. Jeg prøvede en, og mit håndled og underarm syrrede totalt til på kort tid. Er der nogen der har erfaringer med om de ting virker? min lille prøve synes at indikere at gør, men er der nogen der har flere erfaringer?
5. Nogen dage, selvom jeg ikke kan finde en årsag, så har jeg bare ikke energien til at løbe den fulde distance. Er det normalt? Foreksempel, i går måtte jeg bare give op efter 9 kilometer, første tur efter hviledagen, da jeg var ved at brække mig af udmattelse. Er det normalt at der er dage vi bare ikke kan?
6. Den første grads hældning på løbebåndet skulle antageligt svare til udendørs. Men, er der nogen der kender en formel for at beregne hvad de ekstra graders hældning giver af energiforbrug?

På forhånd tak
Henrik

Tilføjelse:

Min læge gav svaret på et og to. Et er jeg kan løbe som jeg gidder, så længe jeg tager en afslappet relativ kort tur hver anden eller tredje dag, og neglene skyldes belastningsskader i noget blødt væv under neglene. Helt normalt ved start af løb eller ved store stigninger i distancen.

Men er der ingen der har et bud på de øvrige spørgsmål?

Især er jeg interesseret i om nogen har et bud på hvorfor mit vægttab nu inde i anden uge står stille. Jeg har de senest dage været hysterisk med at måle kalorier, og jeg ligger konstant på ca. 2200, hvilket skulle give et godt underskud i teorien.


Hej henrik.

Først og fremmest, STORT tillykke med dit vægttab det er rigtig godt klaret!

Den sygdom du har, du får piller for. Det læste jeg lige om at det var noget med ryggen?

Variere du meget din træning eller er det altid det samme?

Ang dine negle/fødder så følg lægens råd. At det er overbelastning.

Nu hvor du siger du er ved at brække dig af udmattelse så hold fri en gang imellem fra din træning. Det ikke sundt at løbe hele tiden.

Hvis du har yderligere brug for hjælp til vægttab så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Venlig hilsen

Din-nye-livsstil




0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere