Spiser overvejende kød og grønt og temmelig varieret. Jeg har nu i en måned omhyggeligt talt og vejet alt hvad jeg indtager (inkl drikkevarer). Jeg ligger på 1400 kcal/dag i snit (typisk 1300 kcal og en dag om ugen spiser jeg bare normalt og hvad jeg har lyst til).
Kalorieberegneren siger at jeg skulle have ligevægtsindtag ved 2200 kcal og ligger altså 800 kcal under det, svarende til 0,75 kg vægttab/uge.
Men... jeg har ikke tabt mig andet end 1,5 kg siden nytår, selv om jeg teoretisk altså skulle have tabt 9 kg på den tid! :-(
Indtil da havde jeg tabt 7 kg på et år, men nu hvor jeg mangler at tabe de sidste 3-4 kg på 1,5 måned sker der intet.
Jeg er først - netop pga det udeblivende vægttab - begyndt at tælle omhyggeligt for en måneds tid siden, men min bedste vurdering er at jeg ikke har ændret kosten meget det sidste års tid.
Hvis mit ligevægtsindtag skulle passe med vægttabet siden nytår ville det ligge på ca 1550 kcal...!!! Kan det virkelig passe for en voksen mand?!? Det passer også meget godt med at det har taget mig et år at tabe 7 kg (7*7400/365=142 kcal/dag i underskud) når jeg har spist nogenlunde uændret i den tid.
Det er ret frustrerende at skulle slås så hårdt for at smide de sidste kg.
Hvis nu nogen vil have mig ud og løbe: Ja... Jeg ved godt det er sundt, men kan ikke fordrage det. I det hele taget har motion aldrig været mig. Går jeg i gang med noget gør jeg det et par gange, men dropper det så - fordi jeg simpelthen ikke kan lide det. Jeg har det fint med at andre kan få et kick ud af det, men det kan jeg altså ikke. For mig er det bare ubehageligt og det burde være muligt at tabe sig uden.
Håber nogle har et par tip :-)
Mvh N
Dette indlæg er blevet redigeret af Nigo: 22. marts 2012 - 21:24