Vastus

Medlemmer
  • Content count

    431
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Vastus

  1. Kost- og træningsplan

    Bodypump er mere udholdningstræning Hvis du vil havde muskler, skal du styrketræne og gerne med frivægte + indtage en mere proteinrig kost
  2. KB træning

    Skak og stavgang
  3. Ondt i ryggen

    Er han "ikke bare" en massør? Hvad er det han kan, som andre behandlere som fysioterapeuter, osteopater og kiro ikke kan?
  4. Kronisk compartment syndrom

    Du kan prøve med en foam-ruller og se om du kan løsne muskel facie omkring læggen, og dermed give bedere plads til blod gennemstrøming
  5. For store arme (tab af muskelmasse)

    Drop alt føde der indeholder protein
  6. Træningsmåde - Rep. vs. vægt

    ja det fint nok, det du gør
  7. læs tråd: protein FAQ
  8. Træning til bjergjagt

    Styrk ryg og ben Squat og dødløft + en masse core træning da man tit vandrer i ujævnt underlag er det godt at få stimulerer musklerne omkring ankelledet, du kan evt købe et vippebræt og stå på det
  9. Måling af fedtprocent

    Cool Link MaxP min ligger nok omkring de 15%, når jeg samlingner med ham på billede med de 14%
  10. Måling af fedtprocent

    Hej jeg er også i vildrede På en TANITA BC-418MA (fedt måle maskine til 30.000 kr) fik jeg målt min til 19% Med fedttang: Et punkt 15% Fire punkt 9% Mit eget gæt er omkring de 14-15% PT bruger jeg et målebånd omkring mave, det er det nemmeste, og også der hvor man helst vil af med fedtet.
  11. Er jeg blevet for gammel?

    Det er jo ikke sikkert det kun er kosten den er galt med. hvordan ser dit træningsprogram ud ??? Maskiner, frivægte, basisøvelser, iso.....?
  12. detox/southbeach part 1

    Spis kartofler de er sunde
  13. Livsstils omlæggelse 15-årig

    Der er ingen ide i at droppe kornprodukter som groft rugbrød og havregryn, rugbrød og havregryn indeholder masser af gode kulhydrater og fibre, som er sundt og godt. kacl. Indholdet er lavt og mætheds fornemmelsen høj hvilke er vigtigt hvis du vil reducerer din fedt procent.
  14. Hvilken maskine

    en god motionscykel gør underværker, cykel mens du ser fjernsyn
  15. Træningsprogram til +70år

    4 og 6 ville jeg udskifte. #4 Mange gamle kan ikke støtte på knæet pga. slidgigt mm, og der kan tit være problemer med at komme op/ned fra gulvet. #6 trad. mavebøjning giver tit problemer med at nakken gør ondt. jeg ville udskife begge med balance øvelser
  16. Korsbånd og forsikring

    Uden at være juraprofessor gir svaret vel lidt sig selv, du kan vel først søge erstatning når du er erklæret mere end de 5 % invalid Da du er i et behandlingsforløb er der ingen der ved pt. om knæet bliver helt rask. Ellers læs hvad der står i policen, eller kontakt forsikringsselskabet de må vide hvornår skaden skal anmeldes.
  17. Dagligt kalorieindtag? Hjælp.

    brug den her, og læg så nogle kcal til, så du er i et solidt overskud http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/
  18. nå ok så du har fået diagnosen en gang før, hvad sagde fysioterapeuten dengang?
  19. har døjet med det alt for længe!

    Har du overvejet at styrketræne, få sat nogle muskler på arme, ben, ryg og skulder. dermed vil maven se meget mindre ud. prøv at skifte fokus fra din mave og hofte, se hellere på kroppen som en helhed.
  20. Ud fra de symptomer du beskriver (i indlæg#1) lyder det mere som det kunne være en betændt slimsæk bursa subacrominalis i kombination med en ikke optimal arbejder rotator-cuff. Det vigtigste er at du i din træning, ikke laver øvelser der fremprovokerer smerte. dvs. alle øvelser der provokerer skaden skal undgås.
  21. hvis det er en biceps tendenit, vil det gøre mest ondt når du træner biceps !
  22. udstyr: Lang Vægtstang med ca. 100 kilo jern Flad bænk stativ (der kan bruges til bænkpres og squat) chin/pull up stang Program 3xugen: Squat 3x12 Bænkpres 3x12 mili pres 3x12 dødløft 3x12 pull-ups 3x max bent over row 3x12 Mave
  23. Smerter i balle/øvre lår

    kender en fodboldspiller med symtomer ala dine, som er blevet behandlet hos Christian Neergaard fra sundsport.dk med gode resultater.
  24. Prøv med en træningsmakker, det giver en god motivation.
  25. Nybegynder

    Efter du har læst et utal af hjemmesider/bøger, hvorfor er du så nået frem til at nybegyndere skal træne et 5 split program ?? hvilken hjemmesider/bøger anbefaler nybegyndere en træningsdag med 30 sæt til armene ??