Vastus

Medlemmer
  • Content count

    431
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Vastus

  1. fucking hell det totalt skidt, du mangler solide kulhydrater og fibre. som rugbrød, kartoffler og fiberpasta, grønsager mm. det går ikke at du spiser kl 6.40, kl 12 og først igen kl 21. flere mellem måltider. og når jeg siger mellem måltider så mener jeg mad, ikke piller og pulver.
  2. Hvor ligger grænsen?

    Husk nu på at hviledagene er vigtige, hvis man vil havde resultater. Hvis det styrke du vil ha, så træne benene med lavere reps. 8-10 rm. Og gå evt over til 5x5 rep i de store basis øvelser, når i har minimum har ½ års træningserfaring. Hellere få solide øvelser, end en masse pjat og pjank.
  3. SI-led dysfunction/låsning?

    Det er langtfra sikkert at smerten, kommer fra en dysfunktion i SI leddet. Specielt når du ikke har smerte ved vægtbæring ( gang og fodbold) Smerte kan ligeså godt komme fra nedre ryg eller M.phoas
  4. Stivelse i kost, godt eller skidt

    hvad er det du mener der er sludder ????? det meste der står i den link er nonsens, der ikke kan tages seriøst.
  5. Langvarigt løberknæ

    Over 3 md.kaldes en skade for kronisk. Der er nogen der har succes med shockvawe. det liger visk på ca. 50/50. Men vær opmærksom på at hvis løberknæet er kommet af biomekaniske/styrke forhold, og at du ikke får ”rettet” på årsagen er der risiko for at løberknæet kommer tilbage.
  6. Mande patter? Hjælp!

    han skal holde sig fra cola, chips og slik. og så skal han løbe en tur hverdag.
  7. Bench and Nothing but the Bench

    Selvfølgelig kan man træne bænkpress som den eneste øvelse, det gør han jo ham Pavel omtaler i linket. Men det er langt fra optimalt. Så den ged vist barberet.
  8. Bench and Nothing but the Bench

    Hvor skriver Pavel at man kan nøjes kun med pænkpress??
  9. Træningsprogram til overkrop

    tror der er for stor risiko for at du bliver ulækker pumpet af det program. yoga og pilates bliver man ikke ulækker pumpet af.
  10. Artikel: Forskere gennemskuer fodboldskade

    hvordan havde du tænk dig at alle de ulønnede fodboldtrænere uden træner baggrund, skulle havde forudsætning i at kunne instruere i den omtalte sprintteknik. som du selv skriver: "man skal nok have en hvis erfaring med sport, sprint og coaching"
  11. Artikel: Forskere gennemskuer fodboldskade

    Hvis formålet med studiet har været at finde en enkelt øvelse der er effektiv i forebyggelse af fibersprængning i haserne, er studie ganske brugbart og relevant ude i fodboldklubberne. Ja det ville da være fint nok med en grundig undersøgelse af haseproblematik, sprint analyse mm. Et sådan studie ville næppe være brugbart ude i fodboldklubberne da det ville kræve folk med idrætsmæssig bagrund at kunne lave en analyse af løbe og sprint teknik mm. Størstedelen af fodboldtrænerne er jo glade amartøre på foreningsbasis, som ingen forudsætninger har i sprint/løbestils analyse.
  12. Lidt spørgsmål - Svar søges ! :)

    Det er en udemærket fremgang, hvis du har taget 8-9 kilo på, siden jan. Så forstår ikke helt problemet
  13. Stivelse i kost, godt eller skidt

    Glem alt om den stivelse, syre/base snak og andet pølsesnak fra vægttab guruerne, det der er interessant er antallet af kalorier i madvaren, hvis du ønsker vægttab.
  14. Svag i bunden af Squat

    Lav dine squat med pauser i bunden, med lavere vægt. Da boxsquat er forholdsvis teknisk svær øvelse at udføre korrekt, den stille større krav til core stabilitet i bunden, da du sikkert vil komme til at vippe når du skal op, og det holde slet ikke at sidden på en stabe af de der step plast fitness kasser. god ide at skyde noget video
  15. Fiskeolie tilskud

    Gammel myte der åbenbart stadigvæk lever, fiskeolie smøre ikke leddene.
  16. Starte op igen...

    til at starte med vill jeg køre noget 20-30 rep i press øvelser der belaster hånden, med lav vægt. start stille og roligt, og mærk efter om den kan klare det inde de store vægte og lave rep.
  17. har brug for dybdegående vejledning

    Hvis du vil muskel opbygge skal du i gang med vægttræning, læs de pinned tråd i styrketrænings forum
  18. Svag i bunden af Squat

    Det kan også skyldes svag styrke i glut max
  19. Fiskeolie tilskud

    Så vidt jeg husker, var der et stort studie der blev diskuteret på MOL for en del år siden, at fiskeolie/levertran ikke havde nogen signifikant effekt på hverken kolesteroltal, eller forekomst at hjertekar sygdomme.
  20. Vurdering af nyt træningsprogram

    arr dårlig ide, man bruger jo benene meget i dødløft.
  21. DOOMS Ved rygtræning.

    Som sagt er der ikke noget farligt ved doms. hvilke bør gå over efter et par dages. Du bør være opmærksom (red flag) hvis du får udstråling ned i baglår/fod. Låsning i ryggen. kroniske rygsmerte. ps. det altid bedere at træne ryggen, end ikke at træne ryggen.
  22. Indlæg i sko?

    En god sport fysioterapeut eller osteopat bør se på det. Det langt fra sikkert at det er benlængde forskellen der er problemet. Sludder
  23. Hvad gavner denne øvelse?

    Skulder (forside) måske genoptræning efter skade, mobilitet og stabilitet