Vastus

Medlemmer
  • Content count

    431
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Vastus

  1. Hjælp til seriøs slankekur

    meld dig til spinning hold 3-4 gange pr. uge, så skal fedet nok rasle af
  2. Klatring

    gennemsnitlig kcal-tab er ved klatring: er mellem 10 - 1000 Kcal pr. time
  3. Insanity

    Det gammel vin på nye flasker.
  4. Hvor mange sæt pr uge ?

    lyder totalt crazy, i et 2 spilt over 6xugen.
  5. Starte op igen..

    så løb dog en tur....
  6. Løb er noget af det mest effektive til at få pulsen op og gang i forbrændingen, men ellers vælg den motionsform du syntes der er sjov, ellers bliver det trist i længden. Dit daglige kcal. Er der ingen her der kan svare på, for vi ved ikke hvor aktiv du er i løbet af dagen, men mener man kan finde nogle tabeller på nette hvor man kan sjuse sig frem til sit kcal. forbrug.
  7. Knæskade

    Overbelastning! Lad være med at løbe og cykle
  8. Løb før/efter håndboldtræning.

    Tjr har en fin pointe En 30 min løbetur er vel næppe relevant for en håndboldspiller, og næppe noget spillerne finder motiverende. Intervaltræning er mere overførbart til håndboldspillet.
  9. Cirkeltræning vs alm.

    Cirkeltræning (kortepauser mellem sæt) = mere fokus på muskeludholdenhed Alm.styrketræning (længere pauser) = mere fokus på styrke
  10. Hvis du keder dig i sommerferien kan du læse bogen af Dr.med. Uffe Ravnskov: Myten om kolesterol. Han har et lidt andet syn på kolesterol og kostens betydning end den gængse lægeverden
  11. Vægtveste!

    Siden tråden er oprettet i kondition, må man vel gå ud fra at spørgeren vil bruge vægtvesten til at forbedre sin kondition, og ikke fordi han skal være navy seals.
  12. Vægtveste!

    Uanset hvad formålet er, er løb med vægtvest forbundet med en øget risiko for skader. Så derfor kan det ikke anbefales at løbe med vægtvest.
  13. Hjælp - uddannelse som fitnessinstruktør

    Der er vist også mulighed for at tage uddannelsen gratis og med SU http://www.cphwest.dk/da/krop-og-stil/fitness/Pages/default.aspx
  14. Træningsprogram

    Hmm Hvis du vil forbedre halvmarathon tid, så løb noget mere. Der er ingen der er blevet gode løber af at curle biceps.
  15. vurdering samt et par spørgmål

    programmet ser fint ud (jeg ville dog tilføre chin-up og dips på et tidspunkt, når formen er til det) Der er ingen grund til at ændre til noget avanceret træningsprogram halløj, nå du nu har fat i de gode basis øvelser, der rykker godt. Som nybegynder vil jeg ikke anbefale dig at køre under 10 - 12 reps det første ½ år, sener og ledbånd adaptere langsomt til styrke træning i forhold til nervesystemet og muskler. Jeg ser rigtig mange som efter kun ½-1 års træning ha alvorlige skader der sætter deres træning langt tilbage. Så læg stille og roligt ud i starten og ha fokus på teknik og koordination
  16. det mega n00b kun at træne bryst og mave træn nu hele kroppe som sagt er der masse af begynder programmer her på siden
  17. Markant vægtøgning

    Arr...Der er en masse variabler der kan være unøjagtige i sådanne målinger, man kan næppe drage nogen som helst konklusion efter kun 12 dage.
  18. Har du ondt?

    arr 10 svare jo til at blive brændt levende, eller få savet ben og arme af uden bedøvelse. Selv ligger jeg på et 0, er dog trænings øm engang imellem, men det er jo en god smerte.
  19. Vægttab og markering

    Læs her: Cuts
  20. 3 split vs 2 split under cut

    kør full-body hvis du kun rammer en muskelgruppe en gang pr. uge, vil du helt sikkert gå ned i styrke under cut.
  21. Fodbold og kost

    Har en kammerat der har spillet 1 division, der havde klubben fokus på at spillerne spiste sund og fornuftigt over hele ugen, og ikke bare op til kampe. det giver ikke meget mening at fylde sig med junk-food i løbet af ugen, og så 3 dage op til en kamp spiser sundt.
  22. Muskelbundt - ja tak

    Du vil hurtigere opnå resultater hvis du fokusere på en ting af gange, eksempelvis bruge 1-2 år på at opbygge muskelmassen, hvor du derefter når du har opnået den muskelstørrelse du finder passene, reducere fedtmassen for at få den markeret atletiske krop du efter stræber. Lige nu er dine mål modstridige, det svært at øge muskelmasse samtidig med at du ønsker er reduceret fedtmassen
  23. vægttab

    Det simpel matematik Du taber dig ikke fordi du indtager for mange kalorier i forhold til hvad du forbrænder
  24. Hvorfor træningscenter?

    1 fordi jeg ingen vægte har i min lejlighed 2 er ikke på nogen af de omtalte blogs
  25. Energiholdigt mad

    Ved du hvad en varedeklaration er ???????