Kreatin... igen igen


David1337
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har læst utallige indlæg om kreatin men har ikke kunne finde svar på dette.. Jeg overvejer at tage en gang kreatin, det eneste som gør mig i tvivl er ophobningen af væske. Hvor kraftigt er dette, altså bliver man mindre markeret at se på eller hvad? Og hvor hurtigt forsvinder det igen?

Link to comment
Share on other sites

Det er meget forskellige fra person til person. Nogen tager måske 5kg på på få uger mens andre næsten ikke tager på (i væske).

Jeg har taget 1-2kg på siden jeg begyndte med kreatin for 3 uger siden - ikke noget der ligefrem ændre fysikken voldsomt. :)

Væsken forsvinder igen når du stopper med kreatin, fordi der så ikke er lige så meget kreatin i musklerne til at binde vandet.

Link to comment
Share on other sites

MaxP-> Har du kunne mærke nogen styrke-mæssig forskel??

nope, men jeg har til gengæld sindsygt let ved at blive pumpet :4flex:

Men det med styrken er vel også lidt svært at teste, fordi hvis jeg kunne tage x antal reps før og kan tage 1-2 mere nu så kan det lige så vel være fordi jeg er blevet stærkere.

Faktisk har jeg de sidste træninger haft lidt problemer med at yde lige så godt i efterfølgende sæt som i første <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er meget forskellige fra person til person. Nogen tager måske 5kg på på få uger mens andre næsten ikke tager på (i væske).

Jeg har taget 1-2kg på siden jeg begyndte med kreatin for 3 uger siden - ikke noget der ligefrem ændre fysikken voldsomt. :)

Væsken forsvinder igen når du stopper med kreatin, fordi der så ikke er lige så meget kreatin i musklerne til at binde vandet.

Ok, tak.. men efter at have læst lidt omkring diverse programmer tror jeg lige jeg tager min træning op til revurdering før jeg forsøger mig med kreatinen. Har i umindelige tider kørt et old-school 4-split program med rigeligt af sets og reps, failure og forced reps, noget kunne tyde på at det ikke er det helt optimale.. eller i hvert fald er der alternativer som nok vil kunne give mig nogle resultater, interessant med noget nyt input! Tror jeg indtil videre vil forsøge med et 3 split program baseret på nogle gode basisøvelser og så lige læse mig igennem samtlige indlæg her.. HST f.eks er noget nyt for mig men lyder bestemt interessant, kræver lige en del læsning og planlægning først tror jeg. Men har helt sikkert fået fornyet motivation til at få trænet igennem!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg første gang startede med kreatin steg jeg fra 6x18 kg i biceps til 6x20 kg...

Det er ligesom om at sidste reps er lidt nemmere... Sådan har jeg det i hvert fald..

Og nu skal jeg til at køre en omgang kreatin igen.. Håber jeg tar springet fra 20 kg til 22 kg :D

Jeg har hørt nogen sige at de synes de mister noget af det de havde gainet på deres kreatin, men det synes jeg ik er tilfældet hos mig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share