Proteinpulver og kakoa?!


Anders
 Share

Recommended Posts

Jeg læste i en artikel på GetBig, at det var en god idé at få 30g protein efter træning, sammen med 100g kulhydrat.

De 100g kulhydrater kan så vidt jeg har forstået fås ved at drikke 1l Kakao, men så var det at jeg tænkte på, at man jo også får 35 gram protein gennem 1l Mathilda Kakao.

Vil det sige, at jeg kan nøjes med at drikke 1l kakao efter hvert træningspas, og derved få både mit kulhydrat og protein-behov dækket? Eller skal jeg både drikke den liter kakao og tage ~25g protein i pulverform?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke begge dele og du kan godt nøjes med kun kakaomælken....den protein der er i mælk er dog hovedsageligt den langsomtoptagelige kasein - kun 20 % er valle. For den almindelig motionist betyder dette knap så meget, men det idelle vil nok være at tage 30-40 gram rent valle efter træning sammen med noget kulhydrat (fx. bananer).

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke begge dele og du kan godt nøjes med kun kakaomælken....den protein der er i mælk er dog hovedsageligt den langsomtoptagelige kasein - kun 20 % er valle. For den almindelig motionist betyder dette knap så meget, men det idelle vil nok være at tage 30-40 gram rent valle efter træning sammen med noget kulhydrat (fx. bananer).

Okay, tak for det. Hvor mange bananer skal man spise for at få ca. 100g kulhydrater?

Er der andet nemt du lige kan nævne, til hurtigt at dække kulhydrat-behovet efter endt træning - er nemlig ikke så vildt med bananer? :)

Link to comment
Share on other sites

Hey der!

Du kan også bruge rosiner, hvis du kan lide det! Der er cirka 65-66 g brugeligt kulhydrat pr. 100g rosiner! ( Samlede antal kulhydrat fra trukket kostfibre ) Hvis du kan bruge det til noget! ;) Og der er cirka 25 gram kulhydrat pr. 100 g banan! :)

Okay, kanon - tak for svarende drenge.

Rosiner, det er lige mig... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share