Hjælp til begynder program


Don S
 Share

Recommended Posts

Hej er der nogen der kan hjælpe mig?

En af mine kammeraters veninde skal have et program hvor hun skal træne et par gange om ugen. Det skal helst være sådan at hun kan træne nogle gange 2 gange om ugen og andre gange 3.. Det er vel selvsagt at det ikke skal være størrelses orienteret, men mere fitness træning.. :treadmill:

Alt i syntes der er passende har interesse

Link to comment
Share on other sites

Piger bliver ikke kæmpestore på ingen tid hvis de styrketræner. De har simpelthen ikke hormonerne til det ;)

Din kammerats veninde kan derfor trygt gå i krig med vægtene uden risiko for at blive et ordentligt brød - især hvis hun heller ikke spiser med det formål.

"Fitness træning", skal det forståes som den klassiske stram op toning? I den virkelige verden kaldes det at øge muskelmassen og sænke fedtmassen. Det er temmelig svært at gøre begge dele samtidig med et fornuftigt resultat, så hun må finde ud af hvad hun helst vil til at starte med og justere kost og aktivitetsniveau derefter.

Jeg vil foreslå et program der træner hele kroppen til hver træning og overvejende baseret på flerledsøvelser.

Selvom programmet ikke er til dig, kan denne artikel måske være interessant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv hjulpet et par veninder igang med deres træning og der er ikke noget galt i at bygge det op ligesom der er nævnt ovenstående.

MEN jeg har også fundet ud af at de piger jeg har snakket med ikke ser det sjove i tre sæt af 15 i hver øvelse og næsten før de kommer i centeret finder de træningen monoton.

Jeg faldt så over en artikel (som jeg ikke kan finde lige nu) hvor idéen går på at man tager

3 cirkler a fem øvelser - oprindeligt udviklet i 60'erne engang

hver cirkel tager man 2 gange (dem jeg har har hjulpet har valgt at kun tage 3. cirkel én gang)

På den måde føler de at træningen har større afveksling og det er nemmere at huske det hele.

Håber hun kommer godt igang

Jeg skriver lige hvor du kan finde artiklen når jeg finder den igen.

B)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share