Hörfrö olie


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder her med 250 ml Leinsamen öl . Efter min bedste overbevisning skulle det väre hörfrö olie. Der staar da ogsaa paa flasken at den indeholder 51g alpha linolen säure (Omega 3) pr 100 ml olie.

250 ml. koster € 2,43 hvilket er ca. 18 Dkr. Jeg köbte den i en Metro her i München. Er det ikke meget billigt i forhold til danske priser (For slet ikke at tale om Udo´s) ?

/J

Link to comment
Share on other sites

250 ml. koster € 2,43 hvilket er ca. 18 Dkr. Jeg köbte den i en Metro her i München. Er det ikke meget billigt i forhold til danske priser (For slet ikke at tale om Udo´s)

Jeg giver 29,75 kr. for 250 ml. hørfrø olie her i Dk. Så jo - 18 kr. er da billigt.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Er det mig du spørger? I så fald vides det ikke, men jeg har en "god fornemmelse" - hvad det så måtte være værd. Produktet sælges i en mørk glasflaske hvor det værste lys filtreres fra, den står på køl i forretningen, og der følger indholdsbeskrivelse med. Den er koldpresset, men ifl. JS skal det jo tages med gran salt, idet det blot betyder at der ikke er tilført ekstra varme.

Olien smager frisk og har aldrig oplevet at den har været harsk - heller ikke efter 3 uger i køleskab derhjemme.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Metro olien er koldpresset fra "Kalter erstpressung". Den er ligeledes i en mörk glasflaske, og staar i köledisken. Producenten skriver at de garanterer for kvaliteten iden olien er testet gennem "den ständigen strengen Qualitetskontrollen von Schneekoppe (producenten selv dog) og opfordrer til at man ved den mindste tvivl eller utilfredshed med kvaliteten kontakter dem. Jeg har generelt stor respekt for tysk kvalitetskontrol.

Olien er desuden beriget med Vitamin E 50 mg pr 100 ml.

Derudover er producenten saa venlig paa etiketten at bemärke at Leinsamenöl er en schlesvigsk specialitet hvor den traditionelt indtages til pillekartofler og kvark.

Man kunne maaske haabe at man kan finde olien endnu billigere i supermarkeder lige syd for gränsen.

/J

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share