Kvalme/svimmelhed


Titan
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Alle ovenstående bud er RIGTIG gode, men det kan altså også være fordi man presser sig selv MEGET hårdere end normalt.

Det har givet mig kvalme + evt. diarre ved enkelte lejligheder hvor jeg virkelig var frisk og pressede mig selv MEGET hårdt. Typisk under konkurrence hvor pulsen har ligget ved maks., eller et par slag under maks. LÆNGE.

Link to comment
Share on other sites

Check også din saltbalance. Hvis du sveder meget er den også en sikker dræber...

Hvordan checker man sin saltbalance?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg fandt ud af det ved udelukkelsesmetoden:

Jeg sveder ekstremt meget under konditionstræning og får tit kvalme bagefter. Jeg prøvede at drikke en masse vand før, under og efter træningen, men det hjalp ikke. Nogen gange blev det faktisk værre.

Jeg prøvede så en af de her energi-fætter-drikke som binder saltet i kroppen (så det er "sværere" at svede med ud) og det hjalp.

I forlængelse af ovenstående skal det også nævnes at det kan være noget rigtigt skidt at drikke meget postevand under træning, da det jo i sig selv vil nedsætte saltindholdet i kroppen.

Måske man skulle drikke havvand? :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share