Hmm... 6-pack?!


Steefen
 Share

Recommended Posts

Ja det evige mål, om at få den eftertragtede 6 pack! Dertil er jeg nu kommet...

Mit spørgsmål lyder se'følig hvordan bedst/hurtigts og sundest?! Desuden, det vigtigste, kan nu nok altid finde en måde og træne på...MEN, nu kommer problemet, har en lettere "veludviklet" mave pt. Ikke direkte fed/overvægtig, men der er da lidt og holde i! :(

Så er mit spørgsmål så, har nemlig hørt, at det er vigtigt og få smidt de "håndtag" inden man begynder at træne mavemusklerne intensivt. De kloge jeg har hørt det fra, siger nemlig, at så vil musklerne dannes under fedtet, og fedtet bliver derved sværere at slippe af med...?!

Håber der er nogen, forhåbentlig lidt klogere derude?! Hvis det nu viser sig, at være rigtigt, eller bare tilnærmelses vis rigtigt, hvordan smider man så HURTIGST de/det eksta kg lige midt på maven?! <_<

/Stef

-Har været lidt i tvivl om hvor man skulle placere denne post, men prøver lige her... Ellers må i lige henvise mig...

Link to comment
Share on other sites

Brug søge funktionen til at finde gode træningsmetoder. Det har været oppe og vende mange gange før.

Med hensyn til fedtet, så har det ikke noget på sig, med hensyn til vækst i mavemusklerne. Men jo mindre fedt %, jo bedre vil dine mave muskler "stå frem".

Som det er skrevet så mange gange før. En 6-pack laves to steder.

1/ Træningslokalet

2/ Køkkenet

Link to comment
Share on other sites

Dem du har talt med lyder ikke specielt kloge :bigsmile:

Dine mavemuskler er hvor de er - og du har dem allerede. De er måske bare ikke så veludviklede.

Der kan både lagres fedt indvendigt og "udvendigt" ift mavemusklerne. Det indvendige kaldes intra-abdominalt fedt.

Det er mere eller mindre umuligt at få en ordentlig 6-pack, hvis ikke man fokusere på kosten og på at tabe det fedtlag der dækker mullerne.

Desværre kan du ikke selv styre hvor kroppen tager fedtet fra, men har du forholdsvis meget siddende på maven vil der naturligvis tages noget derfra efterhånden som du taber dig.

Mavetræning forbrænder IKKE fedtet på maven - så er den på plads. :)

Emnet handler både lidt om træningsprogrammer, kost, vægttab og maksimal muskelvækst, så jeg kan godt forstå du var i tvivl. Men primært kan jeg forstå det handler om at få smidt det fedt der sidder på maven, så vi flytter den til vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... er faldet over dette link:

http://getbig.dk/vis_artikel.asp?id=394

-er det vejen frem for mig, så jeg kan supplere et mindre vægttab/forbedring af min fedtprocent med lidt styrketræning samt løb?! :blink: For, det gør det vel ik' værre at jeg løber, de dage hvor mine muskler restituerer fra styrketræningen...eller hvad?!

/Stef

-jo, og forresten...Tak, for "flytningen"! :santa2:

Edited by Steefen
Link to comment
Share on other sites

De kloge jeg har hørt det fra, siger nemlig, at så vil musklerne dannes under fedtet, og fedtet bliver derved sværere at slippe af med...?!

Du kan sige til dine kloge-venner at de er forkert på den. Mavemusklen er ligesom andre muskler i kroppen. De kan sagtens blive større/stærkere selvom man måske har 1 høj fedt % - så kan man jo gøre resten i køkkenet, som Heerup også nævner.... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share