Læser du idræt i Århus?


Oliver Hansen
 Share

Recommended Posts

Nope men jeg læser det i Kbh... eller det vil sige det gør jeg ikke ret meget længere... jeg er desværre gået hen og blevet ret træt af det... de 2 første semestre er ok... speciel 1. semester er godt... du dyrker en masse sport og har samtidig teori ved siden... teorien kan der ikke rigtig pilles ved den er kanon... anatomi fysiologi mm... dog bliver det mere end træls i længden dag ud og dag ind at skulle evaluere skum-tennis rytmisk gymnastik, redskabs-gymnastik, atletik osv... spørg dig selv hvad det er du vil med uddannelsen... jeg har flere venner der ikke aner hvad de står op til når vi for 14. gang i træk skal lave gulv-øvelser i rytme eller være farven blå... så er der også visse masochister der af en eller anden pervers grund elsker denne form for selvpineri men dem om det... en anden ting der bliver træls i længden er at høre denne sætning "når nu I kommer ud i gymnasiet for at undervise hvordan vil du så... bla bla" ... samtlige lærer har åbentbart den forestilling at alle idræts-studerende ikke har andet i tankerne end at undervise blomsten af Danmarks ungdom hvilket undervisningen desværre bærer meget præg af... det skal dog siges at der er rig mulighed for IKKE at undervise på gymnasiet men at lave andre ting der er langt mere spændende (som eksempelvis det Morten Z herindefra beskæftigerer sig med)... så idræt er ikke noget dumt valg hvis du er interesseret i træning og kroppen generelt... men desværre er resten af studiet for mit vedkommende blevet så træls at jeg ser mig om efter noget andet... mit næste valg står nok imellem biokemi eller fys... højst sandsynlig fys... jeg tror ikke Kbh adskiller sig meget fra Århus mhs. til studiet men jeg ved det faktisk ikke... Det er vist nok lidt anderledes i Odense... har endda hørt en lille fugl synge om at de har fælles-badning kønnene imellem hvilket vi ikke har i Kbh... har dog ikke set det ved selvsyn men det lyder yderst fornuftigt :santa2: og det skal lige siges at pigerne i Kbh ikke tror på at man er kommet til at indtræde i det falske omklædningsrum... så hvis det er fællesbadning du søger så må du til Odense hvor fornuften råder :)

Spørg endelig hvis der er noget mere konkret du vil vide ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender et par stykker som enten læser eller har læst idræt i Århus og de har alle udtrykt sig i meget positive vendinger. Der har været en del transport rundt til de forskellige undervisninger, men det er vist delvist løst efter at de har fået deres eget tilholdssted. Idræt virker til at være et hyggeligt studie med mange undervisningstimer, hvor en ret stor del er praktisk undervisning i idrætter.

Link to comment
Share on other sites

Jamen idræt er såmænd også et udemærket studie... jeg synes bare personligt det bliver træls i længden med al det praktiske... 1. semester er det ok... derefter går det ned ad bakke... det bliver for irrelevant og trivielt... men igen det er min holdning :)

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Enig Zoa, der er meget analyse af undervisningen, og husk nu på at i skal undervise i gymnasiet snak, MEN..... Det er netop hvad de lægger op til de første 2 år. Derefter bliver det mere valgfrit og "hardcore". Det er jo meningen at folk skal kunne snuppe idræt som bifag og så kunne undervise i det på gym niveau...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share