Leppin training formula


Michala
 Share

Recommended Posts

Jeg cykler mtb og løber langrend og har lige købt Leppin traning formula pulver-tilskud. Jeg vil høre om der er nogle som har nogle erfaringer med dette produkt eller andre produkter fra leppin evt. recovery formula. Hvordan skal jeg sørge for at restituere bedst muligt, så jeg kan træne dagen efter (undgå træthed i muskler)? Der er utrolig mange ting i training formula, men er der bevist en virkning eller nogle bivirkninger.....? Jeg er lidt skeptisk overfor proteinpulver, fordi jeg forbinder det med pumpe-pulver og jeg vil egentlig ikke vokse af pulveret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt skeptisk overfor proteinpulver, fordi jeg forbinder det med pumpe-pulver og jeg vil egentlig ikke vokse af pulveret.

Du kommer skam heller ikke til at vokse af pulveret.

Det er træningen man vokser af.

Pulveret indtages for at sikre kroppen har aminosyrer nok, som kræves for at vokse.

Derfor kan du vokse uden pulver

og fordi du indtager pulver er det ikke sikkert at du vokser.

Link to comment
Share on other sites

Til Stubbe: Du har ret i din kommentar og jeg har godt bemærket at jeg blot spiser mere kød og bønner, tun og lign. når jeg træner meget. Hvilket produkt vil du anbefale som indeholder ca. 70 % kulhydrat og 30% protein (aminosyrer) evt. mere kulhydrat mindre protein. Hvilke har du erfaringer med og hvilker smager godt ;O) - Michala

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Undskyld at jeg blander mig.......men kan smagen ikke være lige meget??? ;) Det jeg vil sige er, at du skal købe noget proteinpulver, som har så lidt mættet fedt som muligt........fx. under 1% og helst uden aspartam hvis du kan undgå det! Med hensyn til din recovery pulver, så forstår jeg ikke, at du ikke bare spiser bananer eller drikker frugt juice med en smule salt i???

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Der er 2 i serien:

Performance eating I

De er begge et must read for en person i din situation ;)

Tommyboy

Hvorfor er det så vigtigt om der er 1% eller 2% fedt i proteinpulveret? Det samlede indtag vil højst sandsynligt være under 200 kcal anyway (cirka 60 gram pulver - safe to say). Det bliver så hhv. 20 kcal vs. 40 kcal ....

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tommyboy

Hvorfor er det så vigtigt om der er 1% eller 2% fedt i proteinpulveret? Det samlede indtag vil højst sandsynligt være under 200 kcal anyway (cirka 60 gram pulver - safe to say). Det bliver så hhv. 20 kcal vs. 40 kcal ....

Meget simpelt......du gøre det op i energi, men det er slet ikke det jeg hentyder til *S* Det jeg siger er, at man skal undgå mættet fedt, fordi det er usundt for din mekanisme!!

Link to comment
Share on other sites

>> Tommyboy

Det jeg siger er, at man skal undgå mættet fedt, fordi det er usundt for din mekanisme

I det ovenstående eksempel, har dette meget lille betydning (læs ingen), hvis kostsammensætningen ellers ser fornuftig ud. Man skal ikke hænge sig i bitte små detajler, som reelt ingen indflydelse har på det endelige resultat.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
>> Tommyboy
Det jeg siger er, at man skal undgå mættet fedt, fordi det er usundt for din mekanisme

I det ovenstående eksempel, har dette meget lille betydning (læs ingen), hvis kostsammensætningen ellers ser fornuftig ud. Man skal ikke hænge sig i bitte små detajler, som reelt ingen indflydelse har på det endelige resultat.

Rune

Næhhhh måske ikke for nogle, men jeg ser det sådan, at hvis jeg kan få en produkt med et lavt fedt indhold, så vælger jeg det osv....Der ville jo heller ikke være en grund til, at jeg købte promille skummemælk (fedt = 0.05 %) hvis jeg alligevel blandede det op med proteinpulver med måske 3-6% fedt. Men igen hvis man spiser store bøffer til aftensmad, så kan jeg godt se det er lige meget....det kommer an på hvordan man spiser ;)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

>> Tommboy

Jeg fatter virkelig ikke, hvorfor du bliver ved med at fable løs omkring proteinpulver med 3-6 % fedt ? ? ?

I alle de tråde, hvor du har nævnt noget omkring fedt i proteinpulver, har det altid været Viking Whey som dine påstande har omhandlet. Jeg ved godt din forståelse og indlæringsevne ikke er i top. Det viser dine tidl. indlæg i de pågældende tråde med alt tydelighed. Men vi tager den lige en gang til, til ære KUN for dig: DER ER KUN 1,5 GR. FEDT PR. 100 GR. WHEY. Derfor er det fuldstændig tåbelig, at hænge sig i så små detaljer, da det i den store sammenhæng NÆSTEN INGEN betydning har. Der er i hvertfald ikke noget du kan "måle" når du står på vægten om morgen el. står foran spejlet. Derfor drop dog dine usaglige udtagelser og fordomme omkring Viking Whey....

PS. Hvad har store bøffer med sagen at gøre ?

Rune

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
>> Tommboy

Jeg fatter virkelig ikke, hvorfor du bliver ved med at fable løs omkring proteinpulver med 3-6 % fedt ? ? ?

I alle de tråde, hvor du har nævnt noget omkring fedt i proteinpulver, har det altid været Viking Whey som dine påstande har omhandlet. Jeg ved godt din forståelse og indlæringsevne ikke er i top. Det viser dine tidl. indlæg i de pågældende tråde med alt tydelighed. Men vi tager den lige en gang til, til ære KUN for dig: DER ER KUN 1,5 GR. FEDT PR. 100 GR. WHEY. Derfor er det fuldstændig tåbelig, at hænge sig i så små detaljer, da det i den store sammenhæng NÆSTEN INGEN betydning har. Der er i hvertfald ikke noget du kan "måle" når du står på vægten om morgen el. står foran spejlet. Derfor drop dog dine  usaglige udtagelser og fordomme omkring Viking Whey....

PS. Hvad har store bøffer med sagen at gøre ?

Rune

*lol*

Jeg taler hverken om udseende eller vægt, men derimod om hvad mættet fedt kan medføre fx. dårligt kolesterol-tal, hjertesygdomme, dårligt blodkredsløb, flere frie radikaler osv....så drop det snak om vægt og udseendet!!!!

Konklusion...køb det proteinpulver med mindst fedt!!!!

ps.

Der er rigtig meget mættet fedt i Bøffer...derfor!!!!!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

tommyboy, du har stadig til gode at være bare den mindste smule konstruktiv.

Hvorfor skulle man dog betale i dyre domme for proteinpulver med superlav fedt-procent for at undgå 1-2 gram fedt om dagen?

Hvis du har gode forslag til alternativer, så kom da endelig med dem.

Hvordan kan det være du konsekvent bruger fedt-procenter der er flere gange højere end de korrekte?

Link to comment
Share on other sites

Der er rigtig meget mættet fedt i Bøffer

Hvad er det for noget fup :blink: Du kan sagtens få en meget mager bøf med 2-3 % fedt. Det afhænger bla. af hvilket slags bøf og hvilken udskæring der er tale om. Men 2-3 % fedt, det er måske din defination på meget mættet fedt? måske samme historie som med proteinpulveret....

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Tommyboy-

Brug din tid på at læse et par faglige bøger om ernæring og fysiologi. Det er åbenlyst at du mangler en basisforståelse af emnet. Du hjælper ingen med den måde du skriver dine indlæg på, tværtimod risikerer du at gøre folk forvirrede og udbrede et forkert budskab.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er rigtig meget mættet fedt i Bøffer

Hvad er det for noget fup :blink: Du kan sagtens få en meget mager bøf med 2-3 % fedt. Det afhænger bla. af hvilket slags bøf og hvilken udskæring der er tale om. Men 2-3 % fedt, det er måske din defination på meget mættet fedt? måske samme historie som med proteinpulveret....

Rune

Ja det er meget.....hvis du fx. spiser en bøf på 200 gram og med en fedtprocent på 3-6 procent, så får du 6-12 gram mættet fedt! Okay hvis det sker en gang hver uge, så sker der nok ikke noget ved det, sålænge man eller spiser de vigtige fedtsyre! Jo mere dårlig fedt man spiser, jo større er behovet for vigtige fedtsyre (omega-3-6-9)

Men seriøst hvorfor ikke vælge det proteinpulver med det højeste indhold af protein og samtidig med det laveste indhold af fedt????

Link to comment
Share on other sites

Men seriøst hvorfor ikke vælge det proteinpulver med det højeste indhold af protein og samtidig med det laveste indhold af fedt

Det er skam også en udenmærket idé. Men prisen er jo desværre også derefter... Hvis man sætter den kæmpe besparelse i kroner og øre man opnår ved at købe 80% med 1,5 gr. fedt pr. 100 gram i forhold den minimale nedgang i indtagelsen af fedt, tror jeg ikke der er mange der følger dit råd. Det er simpelthen for ubetydeligt i forhold til det samlede kcal. indtag.

Men der er jo som sådan ikke noget galt med valget. Men det er et meget dyrt valg. Men hvis man økonomien er i orden, og man gerne vil "slippe" for et gram mættet fedt om dagen er det jo bare fint. Spørgsmål om priotering....

Men derfor skal du alligevel passe på med at rådgive andre i en retning, hvor deres valg kan blive meget dyrt og effekten meget lille.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men seriøst hvorfor ikke vælge det proteinpulver med det højeste indhold af protein og samtidig med det laveste indhold af fedt

Det er skam også en udenmærket idé. Men prisen er jo desværre også derefter... Hvis man sætter den kæmpe besparelse i kroner og øre man opnår ved at købe 80% med 1,5 gr. fedt pr. 100 gram i forhold den minimale nedgang i indtagelsen af fedt, tror jeg ikke der er mange der følger dit råd. Det er simpelthen for ubetydeligt i forhold til det samlede kcal. indtag.

Men der er jo som sådan ikke noget galt med valget. Men det er et meget dyrt valg. Men hvis man økonomien er i orden, og man gerne vil "slippe" for et gram mættet fedt om dagen er det jo bare fint. Spørgsmål om priotering....

Men derfor skal du alligevel passe på med at rådgive andre i en retning, hvor deres valg kan blive meget dyrt og effekten meget lille.

Rune

Ja det er måske billigere (Viking-protein)........du betaler 309 kr. for 2250g protein + forsendelsesomkostninger på 45 kr......ialt = 354 kr.

Hvis vi regner prisen ud pr. gram, så bliver det følgende:

2250g * 0.80 = 1800g ren protein!

354 kr / 1800g = 0.19666 kr. pr. gram!

******************************************

Det jeg køber koster 40£ for 3kg (Whey CFM isolate 94%) + forsendelsesomkosninger på 14£ = 54 £

54£ x 11 = 594 kr.

3000g * 0.94 = 2820g ren protein.

596 kr. / 2820g = 0.211 kr. pr. gram!

*********************************************************

dvs. du sparer 0.211-0.19666 = 0.015 kr. pr. gram ( 1.53 øre pr. gram)

Konklusion......jeg synes ikke der er det helt store at spare....desuden kan du købe en bulk parke med 20 kg, så er man nede på den halve pris.

Ps.

Desuden kender jeg heller ikke til "Protein Fractions" profilen på viking-protein....måske er den dårligere??????

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share