Sygdom = tab af kg


Hejder
 Share

Recommended Posts

Hvis man er så uheldig, at få en el. anden sygdom, er det bare med at få kørt nogle gode shakes ned, så man kan holde på massen. Det er ofte sammenhæng mellem at sygdommen indtræder, og at appetitten falder.

Mht. influenza: køre en kiwi ned til morgenmaden, så er det problem ude af billedet. Med en kiwi hver dag, får sygdommen aldrig en chance mod mit brølstærke imunforsvar! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Haha en kiwi, hvad helved?? :lol:

Jeg ville nu hellere suge et par glas appelsin juice så, sammen med en god omgang multivitaminer og fiskeolie, det er noget der dutter ;)

Anyway, sidste år lå jeg med influenza, og tabe like 4kg eller noget.. Det var ihvertfald ganske tydeligt at jeg havde tabt MEGET muskelmasse.. Orkede virkelig ikke at spise nogetsomhelst, og var permanent træt osv.. Så tag jeg i agt, for det kan virkelig hakke nogle kilo af kroppen..

Din krop er i størst katabolsk tilstand, når du har feber.. Grunden til at kroppen hæver sin temperatur ved kraftige sygdomsanfald, er at varmen dræber en del af de bakterie el. vira celler der har inficeret kroppen med dette. Problemet er dog at kroppens egne celler er lavet til at fungere optimalt ved ca. 37 grader.. Når kropstemperaturen stiger, begynder kroppen også at dræbe nogle af sine egne celler, heriblandt er langt den største del cellerne i musklerne.. Så sørg for at få bragt jeres feber ned hurtigts muligt, hvis i ikke vil have skraldet nogle gode kg muskler af kroppen!..

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at kroppen hæver sin temperatur ved kraftige sygdomsanfald, er at varmen dræber en del af de bakterie el. vira celler der har inficeret kroppen med dette. Problemet er dog at kroppens egne celler er lavet til at fungere optimalt ved ca. 37 grader.. Når kropstemperaturen stiger, begynder kroppen også at dræbe nogle af sine egne celler, heriblandt er langt den største del cellerne i musklerne..

Det er vist en påstand som der ikke helt er belæg for. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share