protein(pulver)


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Nu har det flere steder været oppe og vende, at man med fordel kan nedsvælge noget protein også inden træning, i det nyeste nummer af Workout & fitness anbefales det ligefrem at indtage sin shake før træning fremfor bagefter (på begrund af et forsøg med godtnok kun 6 personer).

Anyway, det med at køre proteiner ned før træning har jeg nu alligevel gjort i et par måneder nu og det er faktisk dyrt.

Havregrød og proteinshake som morgenmad.

Shake før træning

Shake lige efter træning (medmindre det passer med spisetid altså)

shake en time efter træning

Standartsdoseringen er så det giver 40 gram protein pr portion, men det er jo langt over målet når jeg vejer 90 og normalt også tyller en liter skummet dagligt.

Hvor meget (og hvor) burde man kunne skære uden at gå på kompromis?

Mit bud: til 20 gram om morgenen sammen med et par glas mælk.

30 gram for de tre øvrige.

Nogle andre bud?

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at få tilført protein om morgen. Kroppen har ikke fået tilført noget længe og trænger til at få fyldt noget i depoterne.

Når man træner kan kroppen have brug for optil 2 gr. protein pr. kg. kropsvægt. Dvs for dit vedkommende 180 gr. dagligt. Lad os sige du har et behov udover den sædvanlige kost, som 80 gr. proteinpulver kan dække.

Jeg vil anbefale 30 gr. til morgenmaden, 20gr. inden og 30 gr. efter træning.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale 30 gr. til morgenmaden, 20gr.  inden og 30 gr. efter træning.

Fornuftige tal - det er stort set de mængder jeg kører med mht. pulvertilskud i de opstillet situationer. Til de 30g om morgenen skal tillægges de proteiner jeg yderligere indtager gennem mad og drikke, således at totalen er omkring 40-50g for morgenmåltidet.

De 20g inden træningen kan evt. også løbende indtages under den første halvdel af træningspasset med en banan eller lign.

Jeg ville nok snige mig op på 35-40g efter træning men lad os ikke diskutere de 5-10g :lol:

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har det fint med at indtage langt mindre protein (fra pulver, kød, æg osv...), selvom jeg træner hårdt hver dag. Tror maks, at jeg får 100 gram protein om dagen ( vejer 86 kg) Det handler om træning og ikke proteiner.......proteiner er et tilskud, men du bliver ikke større af det!!! ( hvem gider osse, at være større *G* Not me!!!) :xmas:

Link to comment
Share on other sites

proteiner er et tilskud, men du bliver ikke større af det

Sikke da en gang vrøvl!

Proteiner er musklernes byggesten!

>> Tommyboy: sæt dig ind i de basale ting, inden du kommer med alle mulige påstande og udsagn, som med alt tydelighed viser, at du næsten ingen viden har omkring emnet.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

*LOL* :lol:

Ja begge dele betyder noget *G* Men hvor meget betyder træning i forhold til proteiner, for din muskelmasse???? (sålænge du selvfølgelig spiser sundt ellers) Pointen er, at mange tror de bliver større eller mere veltrænet fordi de tager store mængder proteinpulver......og det gør de slevfølgelig ik; der er kun en vej og det er optimal- og hård træning!

Og muskelmasse...sikke en grimt ord........hvis man gerne vil være stor, så er det deres problem, men de fleste synes alligevel ikke det er pænt, at ligne en micheling-mand!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Og muskelmasse...sikke en grimt ord........hvis man gerne vil være stor, så er det deres problem, men de fleste synes alligevel ikke det er pænt, at ligne en micheling-mand!

Jeg forbinder IKKE stor, veltrænet og med stor muskelmasse, med udsendet af den omtalte mand!

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Det handler om træning og ikke proteiner.......proteiner er et tilskud, men du bliver ikke større af det!!!

Det kommer i høj grad an på hviken form for træning vi taler om - taler vi om træning for muskelvækst hænger træning og kost sammen, hvis man vil opnå rimelige resultater.

Kim S

Ups : Rune kom først :lol:

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det handler om træning og ikke proteiner.......proteiner er et tilskud, men du bliver ikke større af det!!!

Det kommer i høj grad an på hviken form for træning vi taler om - taler vi om træning for muskelvækst hænger træning og kost sammen, hvis man vil opnå rimelige resultater.

Kim S

Ups : Rune kom først :lol:

Ja selvfølgelig er der et sammenhæng, men har endnu ikke set det på min egen krop!!!! jeg spiser sundt hver dag ( meget økologisk og biodynamisk mad ) Går meget om i sammensætningen, for at få komplette proteiner i min mad, da jeg ikke spiser så meget animalsk! Jeg har osse spist store mængder proteinpuvler fra forskellige firmaer, men har aldrig kunne se en forskel på min muskelmasse ( og jeg træne ret seriøst hver dag) jeg tager dog stadig proteinpulver, men føler mere det har en psykisk virkning fem for en reel virkning.

Måske er jeres erfaringer noget andet....men fint nok med det......vi er jo forskellige......måske er jeg fra out of space! *GGG*

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeres erfaringer noget andet....men fint nok med det......vi er jo forskellige......måske er jeg fra out of space! *GGG*

Jeg tror nu ikke du er så anderledes end alle andre. Naturligvis findes der dem som vokser bare af at se på en håndvægt og så dem der må slås noget mere for resultaterne - vores gener har vi ikke selv valgt.

Men den alm. seriøse styrketræningsmotionist kan sagtens opnå gode resultater - det handler ikke om bare at "give den gas" i centret og spise nok - men som med stort set alt andet handler det om viden.

Hvis man bare tror man kan gå i gang med at træne og så bliver man "stor" bliver man slemt skuffet - det svarer til at jeg, som intet ved om aktier, tror jeg kan tjene penge på det fordi jeg har set det i fjernsynet - intet kunne være fjernere fra virkeligheden.

Du vil kunne opnå de samme resultater som alle os andre alm. mennesker såfremt du kører et optimalt program og en fornuftig kostplan - det indebærer at din holdning til proteiner skal begraves og et indtag på 1,5-2g pr. kg kropsvægt skal indenbords dagligt.

Din træningsprogram kender jeg jo ikke - du kan jo poste det - men det burde nok bygges op omkring nogle traditionelle masseopbyggere, folk herinde på MOL vil sikkert gerne hjælpe med forslag hvis der er brug for det.

Hvis du følger ovenstånde i en periode på 6 mdr. med træning 3-4 gange ugentlig, så tør jeg godt love dig at du ville kunne se forskel og nok finde ud af at du måske alligevel ikke er from outerspace, men ligner alle andre mht. træningsresponds.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Måske er jeres erfaringer noget andet....men fint nok med det......vi er jo forskellige......måske er jeg fra out of space! *GGG*

Jeg tror nu ikke du er så anderledes end alle andre. Naturligvis findes der dem som vokser bare af at se på en håndvægt og så dem der må slås noget mere for resultaterne - vores gener har vi ikke selv valgt.

Men den alm. seriøse styrketræningsmotionist kan sagtens opnå gode resultater - det handler ikke om bare at "give den gas" i centret og spise nok - men som med stort set alt andet handler det om viden.

Hvis man bare tror man kan gå i gang med at træne og så bliver man "stor" bliver man slemt skuffet - det svarer til at jeg, som intet ved om aktier, tror jeg kan tjene penge på det fordi jeg har set det i fjernsynet - intet kunne være fjernere fra virkeligheden.

Du vil kunne opnå de samme resultater som alle os andre alm. mennesker såfremt du kører et optimalt program og en fornuftig kostplan - det indebærer at din holdning til proteiner skal begraves og et indtag på 1,5-2g pr. kg kropsvægt skal indenbords dagligt.

Din træningsprogram kender jeg jo ikke - du kan jo poste det - men det burde nok bygges op omkring nogle traditionelle masseopbyggere, folk herinde på MOL vil sikkert gerne hjælpe med forslag hvis der er brug for det.

Hvis du følger ovenstånde i en periode på 6 mdr. med træning 3-4 gange ugentlig, så tør jeg godt love dig at du ville kunne se forskel og nok finde ud af at du måske alligevel ikke er from outerspace, men ligner alle andre mht. træningsresponds.

Kim S

Altså nu skal det siges, at jeg får at vide, at jeg har en rigtig flot krop...lige sådan som de fleste piger vil ha den! jeg er temmelig veltrænet , 6 sixpack osv..........har trænet 5 år og kender alt til styrketræning og programmer...har prøvet alle centre i kbh, har talt med en mase folk om det, har prøvet alle mulige principper osv.......jeg ved hvad der dur til mig...og tit tænker jeg hold, da kæft hvor er han grim at se på......altså de fleste forstår ikke hvordan man skaber en harmonisk krop med styrketræning........proteiner betyder ikke særlig meget for det!!! De fleste træner bare forkert.........

Slut prut......jeg ville da godt stille om med mit billede, så kan vi sammenligne ;)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Tommyboy :blink:

Ret underlig indstilling til træning/kost du har dig :4slap:

Gider ikke skrive en hel masse, og diskutere, vil bare lige pointere at hvis du tror du har ret, så tror jeg lige du skal prøve at overbevise et par 100 mol`er om at de ikke har fået det optimale ua deres penge da de er spildt på diverse ligegyldige prots...

Men cføli er der nogle genetiske heldige personer, der bare skal kigge på vægte for at vokse, men det er 1 ua 500000..

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

men de fleste synes alligevel ikke det er pænt, at ligne en micheling-mand!

Man skal da heller ikke træne for andre, men sig selv...!! Og selvfølgelig har proteiner en stor effekt på din træning...!! min træning begyndte først at rykke ordentligt da jeg begyndt på protein tilskud, og fandt ud af hvor meget kosten betød!! Du kan træne lige så hårdt du vil, men hvis kosten ikke er i orden nytter det ingenting!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tommy:
biodynamisk mad

!? :blink:

Biodynamisk mad, er mad der nærmest er uberørt af mennesker ( demeter kvalitet ) Kravne til biodynamisklandbrug, er ekstrem høje....så økologik er ingen ting ved siden af!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tommyboy>

Du mener altså at proteiner ik har den store betydning??????????????? :blink::blink:

Nej!! Proteintilskud har ikke den store betydning, så længe du spiser sundt og fornuftigt!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke proteintilskuddet i sig selv, der er intet magisk i bøtten - men mængden af protein.

Proteinpulver er et supplement til den daglige kost, da det kan være svært gennem alm. kost at opnå den ønsket mængde.

Det bliver fortsat svære at finde flere vikler til at fortælle den samme historie - jeg kommer til at tænke på en bemærkning klaus jensen kom med i disse fora tid tilbage :

Hvis du kører ude på motorvejen og alle andre kører mod dig, så kunne det være du lå i den forkerte side af vejen - blot en tanke ...

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share