Problemer med grebstyrke i dødløft


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg har på det seneste begyndt at have problemer med mit greb i dødløft. Stangen glider simpelthen ud af hænderne på mig. Skal jeg begynde at bruge straps eller skal jeg forsøge at øge min grebsstyrke på en eller anden måde. Jeg kører med dobbelt overhåndsgreb. Jeg har prøvet at kører med over/underhånd, men det virker sgu ikke rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

ellers prøv noget farmerwalk, hvor du render rundt med et par håndvægte i hånden i god kaliber, fix en route, og gå så rundt med dem :)

ellers kan du bruge jeres chin stativ og dipsbæltet og putte noget vægt på og så holde dig måske 30 sek af gange i et par sæt :)

ved ikke rigtig, men det vil jeg tro kunne hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Fair nok - TJ er uden tvivl en klog mand som både i teori, men ikke mindst (og vigtigst) i praksis, ved hvad han taler om.

Så jeg betvivler ikke at det er rigtigt hvad der står i artiklen, men hvordan kan det være, at når det gælder grebstræning er statisk træning en god løsning når det ellers er bandlyst? Et muligt svar kunne være, at skal man være god til noget, så skal man træne det og så bliver det jo statisk, men når det ikke duer i andre sammenhænge, hvorfor så her?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at kører med over/underhånd, men det virker sgu ikke rigtigt.

så gør du et eller andet forkert! Man kan hente masser af ekstra kg i at vende hænderne omvendt.

Men du er altså stærkest hvis du bruger håndfladen ;)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share