Spørgsmål angående min Kost?


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Jeg er meget dårlig til at veje og holde øje med mit indtag af kcal, men ved hvad jeg har spist de sidste dage. Jeg har ført en slags log over hvad jeg har spist. Så jeg vil gerne have råd om det er sundt eller ikke. Og hvis der er nogen der har en anelse om hvor mange kcal jeg har indtaget. Det behøver ikke at være 100% nøjagtig, bare det er et realistisk bud på hvor meget jeg har indtaget.. Er dårlig til selv at udregne og føre regnskb. Dette er et punkt jeg vil arbejde på at forbedre.. Men Anyway, her er min log over de sidste 2 dage:

Tirsdag:

Morgenmad: en portion Ylette med ca 20gram ymerdrys og et glas kakao(Nesquick blandselv og letmælk)

Middagsmad: 3 stykker rugbrød med kødpølse(ingen smør) 1 cola(ikke sundt ved det)

Aftensmad: Risotto(1portion) Pasta med pølser og ketchup(2portioner)

Onsdag:

Morgenmad: ingen, 1 glas kakao(Nesquick blandselv og letmælk)

Middagsmad: 4 stykker rugbrød med kødpølse(ingen smør) 1 cola(min last)

Aftensmad: 2 portioner lasagnette og 2 glas mælk.

Hvordan er Jeres bud på denne kost? er det helt ved siden af?

Vil sige at jeg træner meget, løber og cykler hver dag og styrketræner!

De sidste 2 dages træning:

Mandag: 50 min spinning, styrketrænede bryst og triceps, 5 øvelser af 3 sæt i bryst og 2 øvelser af 3 sæt i triceps.

Tirsdag: 15min løb på løbebånd, styrketrænede ryg og bicep. 5 øvelser af sæt i ryg og 2øvelser af 3 sæt i bicep

Onsdag: 25min løb på løbebånd, styrketrænede skulder 5 øvelser af 2 sæt og mave 3 øvelser af 4 sæt.

Vil sætte pris på jeres kommentarer til dette..

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

hey xzebetz...

Du spiser da ikke så meget gør du? Hvor meget vejer du?

I mine øjne ligner det ikke en træningskostplan det der, mere min halvfede lillebrors daglige kost (tilsat lidt chips og slik hen ad aftenen :lol: )

Synes også at du skulle oveveje om nogen af de ting du spiser ikke kunne erstattes med mere "givtige" produkter. f.eks. nesquick cacao med letmælk bah :tongue::thumb_down:

Som jarvig siger spis 5 helst 6 gane om dagen, det er lækkert ;)

Link to comment
Share on other sites

Hey proteinfræser.

Jeg vejer 90 kg.. og er 183.. Mit mål er at tabe mig, så jeg har ikke tænkt at spise udfra min træning... Vil gerne have min fedtprocent ned..

Syntes selv at jeg er temmelig aktiv så gik udfra at en kop nesquick eller 2 på en dag ikke gør så meget... Ved godt at det er mange kcal i(ca 350 pr 100 gram).. Men alligevel burde jeg da forbrænde det eller hvad?

Men vil lige pointere at dette er ikke en kostplan jeg har lagt, jeg begyndte i fredags på at optrappe min træning, det vil sige at jeg satte mig et mål, som er at tabe mig 10 kg inden maj/juni. Primært ved at motionere. Min kostplan ville jeg efterfølgende fokusere på, altså først skære ned på det unødvendige... Har skåret en del ned i forhold til hvad jeg tidligere spiste i løbet af en dag.. Det er ikke en kostplan, det var bare det jeg havde spist.. Så i havde noget at skrive jeres kommentarer udfra.. Men er virkelig åben overfor forbedringer, ved godt at det ikke er det mest sunde, men man skal jo starte et sted.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Men vil lige pointere at dette er ikke en kostplan jeg har lagt, jeg begyndte i fredags på at optrappe min træning, det vil sige at jeg satte mig et mål, som er at tabe mig 10 kg inden maj/juni. Primært ved at motionere. Min kostplan ville jeg efterfølgende fokusere på

Du vil få klart bedre resultater og hurtigere nå de mål du sætter dig, hvis du koncentere dig om begge ting på en gang. Selvom man dyrker en masse motion, er det ikke sikkert man taber sig hvis man indtager flere kcal. gennem kosten end man forbrænder. Derfor er du nød til at sætte fokus på begge områder på en gang.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share