ok program??


Moeller
 Share

Recommended Posts

HEj...

ville gerne høre andres kommentare til dette program...

har kørt det i efterhånden et halvår, og er da godt tilfreds, men ved ik om jeg får nok ud af det i forhold til hvor lang tid jeg bruger... Går i et mindre motioncenter så derfor er mulighderne begrænset!

kører hver øvelse i 5 sæt.

10 gange 50% af max.

3 gange 80% af max.

3 - 6 gange 90% af max.

3 - 6 gange 90% af max.

8 - 10 gange til total udmattelse

mit program:

mandag(Bryst/triceps/Ben):

Bench Press

Incline Bench Press

Pec Deck Fly

Lying Triceps Extension

Bench Dip

Squat

Tirsdag(Ryg/biceps/skuldre):

ryg:

Rear Pulldown

Front Pulldown

Biceps:

Preacher Curl

Hammer Curl

Skuldre:

Upright Row

Onsdag:

Kondition

Torsdag:

Det samme som mandag

Fredag:

Det samme som tirsdag

Maven træner jeg med alm. maverulninger og på en swissball ca. hver anden dag!

Har fundet navnene på øvelserne inde på getbig.dk men håber i ved hvad for øvelser jeg mener...

I må meget gerne komme med kritik og ideer til forbedringer!

Link to comment
Share on other sites

Lyde rsom en ganske hårdt program du har bikset sammen der.. Mit råd ti ldig ville være at aldrig køre til fuldstændig udmattelse, da det vi ltage alt for alng tid for dit CNS (centralnervesystem) at restituere.

Og til din rygdag ville jeg nok droppe de andre øvelser og evt nøjes med Dødløft, da den rammer stort set hele ryggen m.m. Evt supplere med lidt chinups eller Bent over BB rows.

Og mht. ti lskuldre ville jeg nok køre lidt mere, eller evt droppe upright rows, da den belaster skulderleddet ganske hårdt. Jeg ville nok vælge noget ligende. Laterals raises og DB skulderpres eller Militarypress Eller hvad du nu finder på.

Link to comment
Share on other sites

kører hver øvelse i 5 sæt.

10 gange 50% af max.

3 gange 80% af max.

3 - 6 gange 90% af max.

3 - 6 gange 90% af max.

8 - 10 gange til total udmattelse

Præcis samme princip som MZ's program "Essencen af et effektivt træningsprogram" her på siden. Jeg har trænet efter samme princip i lidt over et halvt år nu, og det virker ganske glimrende. Jeg har selv taget lidt over 8 kg på med det program.

Hvad angår dine øvelser, så kast et kig i min log, hvis du vil se hvordan mit program er skruet sammen.

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

8 - 10 gange til total udmattelse

Tror at du belaster kroppen lidt rigeligt ved at køre til fail to gange om ugen per muskelgruppe. Det er jeg bange for, at den ikke kan restituere i længden. Der ud over bliver eksempelvis din skulder ramt både mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Q

har altid fået at vide man skal give sig fuldt ud, det er først når det begynder at gøre rigtig "ondt" det giver godt...

men det er måske en fejl?

Link to comment
Share on other sites

har altid fået at vide man skal give sig fuldt ud, det er først når det begynder at gøre rigtig "ondt" det giver godt...

men det er måske en fejl?

Led under failure via søgemaskinen her på siden. Der har været massere af tråde omkring fordele og ulemper vedrørende failuretræning.

Hr. Kirchebrandt

ps. Failuretræning = køre til udmattelse

Link to comment
Share on other sites

har altid fået at vide man skal give sig fuldt ud, det er først når det begynder at gøre rigtig "ondt" det giver godt...

Den holder ikke. Problemet er at centralnervesystemet ikke kan holde til den store belastning hvis den sker hyppigt. Under træning nedbryder man som bekendt kroppen. Kroppen svarer igen ved at genopbygge og gøre sig selv en lille smule stærkere = pointen ved træning. Problemet ved hyppig failure træning er at man nedbryder kroppen så meget at den ikke kan nå at genopbygge før den igen bliver nedbrudt.

Failure træning kan være givtigt i kontrollerede mængder, men to til fire gange om ugen, det er i overkanten.

Q

Link to comment
Share on other sites

Failure træning kan være givtigt i kontrollerede mængder, men to til fire gange om ugen, det er i overkanten.

Okay... men synes bare ik rigtig jeg kan mærke jeg har trænet hvis ik jeg får den presset helt derud hvor det kniber med at tage den sidste rep...

Har et rimlig højt stofskifte, så jeg restituerer faktisk hurtigt... men har samtidig også utrolig svært ved at tage vægt på! er det så en fordel at køre til failure, har læst lidt rundt omkring om "hardgainers", men kunne ik finde frem til om det er en fordel at køre til failure oftere!

Link to comment
Share on other sites

Okay... men synes bare ik rigtig jeg kan mærke jeg har trænet hvis ik jeg får den presset helt derud hvor det kniber med at tage den sidste rep...
At have ondt, kan du ikke bruge som et mål for, om du får noget ud af træningen. Jeg får stort set aldrig DOMS efter træning, men jeg kan godt føle mig ligt træt i musklerne dagene efter en hård træning.
men har samtidig også utrolig svært ved at tage vægt på!

Den er nem nok: Spis mere. Hvis du sunes du spiser meget, men ikke tager på, så er det fordi du ikke spiser nok. Der skal hældes nogle kalorier i munden. Sørg for, at de kommer fra ordentlige fødevarer. Man bliver ikke muskuløs af vingummibamser.

Link to comment
Share on other sites

Du kan også vælge, at køre efter det såkaldte superrestitutionsprincip, hvor man presser de enkelte muskelgrupper til det yderste, og derefter giver dem en lang restitution.

ex.

Mandag og tirsdag: "træk øvelser" (bagsiden af kroppen+biceps)

Torsdag og fredag: "tryk øvelser" (forsiden af kroppen+triceps)

da den enkelte muskelgruppe får 4-5 dages restitution, sker der ikke noget ved, at gøre til failure.

De sidste 2-3 måneder, har jeg selv kørt efter lignende princip, bare med 4*10. Hver gang, jeg kunne tage alle reps. "rene" steg jeg i kilo. Er fx steget ca. 7,5 kg i bænkpres.

Træner godt nok primært for funktionel styrke, men vil tro, at det også kan bruges i denne sammenhæng...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share