Lige startet


zalvati0n
 Share

Recommended Posts

Hey alle..

Jeg er næsten lige startet med at træne, for ville gerne have en mere markeret krop. Har trænet i snart 1-2 måneder, med mange forskellige øvelser. Og ved ikke om det overhovedet hjælper med at træne så forskelligt som jeg gør, derfor ville jeg godt have et program. Nu kan jeg se at i har trænet i lang tid, og i virkelig har styr på tingene. Så derfor hvis i lige gider at hjælpe mig med at få et godt trænings program.

Mit program nu:

Mandag: træner jeg mave og bryst..

Tirsdag: fridag.. :)

Onsdag: Biceps og triceps..

Torsdag: træner jeg mere forskelligt, men jeg går efter at få en mave og bryster som kan ses.

Fredag: er squash dag.. :)

Motions træner næsten hverdag jeg er der nede, efter jeg har trænet det andet. Men har fået at vide at det ødelægger den muskel struktur som man lige har trænet med..

Så hvis i lige gider at hjælpe mig med det er fedt program, så ville jeg blive rimelig glad..

Mvh zalvati0n

Link to comment
Share on other sites

Hey. Det jeg synes du skal gøre er, at træne et helkropsprogram 2-3 gange om ugen.

Kunne se sådan ud:

Benpres.

Hasecurl.

Læg.

Pull-downs.

Cable Rows.

Back Extensions.

Bænkpres.

Skulderpres.

Extra:

En biceps- og en triceps øvelse, og Lateral Raises.

Ved 3 gange om ugen; 2 set med 10 gentagelser (reps) og ved 2 gange om ugen; 3 set med 10 gentagelser.

Kig evt. i et af øvelsesbibliotekerne efter de øvelser du ikke lige kender og/eller få en i centeret til at instruere dig.

Helkropsprogrammer er bedst at starte på, fordi din krop skal vende sig til den øgede træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke om programmet som Seb M har lavet. De gode øvelser mangler.

Øvelserne som jeg ville benytte mig af ville være:

Bænkpres

Incline DB Press

Dips

Chinups

Bent over rows

Dødløft

Hammercurls/Dumbbell Curls

Squat

Standing Calf Raise

Leg Extension

Lateral Raises

Bent over Lateral Raises

+ mave

Det burde kunne gøre det.

Edited by Growing
Link to comment
Share on other sites

Hvis du lige er startet, er det en god idé at træne alle muskler igenmen 3 gange om ugen.

Det er heller ikke mange måneder siden jeg er startet, og fullbody en god måde at starte på (har dog ikke erfaring med split), men i så fald burde det være en 2x3 split.

Du kan selv læse om det her på MOL, der ligger et par udemærket artiklen på forsiden.

Mit prgram ser således ud:

Bænkpres

Squat

Chinups

Bend over rowing

Skulderpres

Lateral raise

Closegrip bænkpres

Biceps curl

3x om ugen

(En MaxPower production), og så er der vist også gjort reklame for ham :tongue:

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share