Håndledsskade


Chrizz
 Share

Recommended Posts

I henved en lille måneds tid har jeg døjet med en håndledsskade i den højre hånd. En skade, der har afholdt mig fra at træne med vægte. I øjeblikket kører jeg derfor udelukkende cardio-cuts på TechnoGym-cykel. Velvidende at jeg uundgåeligt vil miste en del muskelmasse. :(

Jeg går udfra, at skaden er opstået som følge af overbelastning. Vel sagtens (for) voldsom brysttræning, eftersom smerten er størst ved bænkpres og dips, hvor hånden vrides "baglæns."

Hvis nogle af jer med-MOL'ere har erfaringer med lignende skader, er jeg således interesseret i at høre, hvor længe I måtte ligge stille, førend I kunne genoptage den tunge - eller lette - vægttræning. Hvad er perspektiverne? Og hvad kan man evt. gøre for at forebygge sådanne ledskader?

Jeg må sige, at jeg p.t. imødeser op til et par måneders hvile, hvorefter håndledet forhåbentlig er good to go.

På forhånd tak for jeres kvalificerede svar. ;)

Christian Edinger

Islev, Rødovre

Link to comment
Share on other sites

Et par måneder?? Det var vildt. Jeg døjer selv med probs med håndleddene en gang i mellem. Det er så dog i andre øvelser.

I Matas kan du få nogle håndledsstøtter til 110 kr. stykket. De forhindrer, at du bøjer for meget bag over i håndleddet + giver støtte.

Det sku du måske prøve præventivt!

Generelt er det også en god idé at sørge for at undgå, at håndleddet bøjes i øvelser, hvor det slet ikke er nødvendigt at bøje i håndleddet - fx. BB curls.

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd fra mdk - Jeg har netop selv har en smule vrøvl med venstre håndled og kombinationen af håndledsstøtte samt en del betænksomhed har bevirket, at problemet nu efter 8-10 dage stort set er væk.

Et par håndledsstøtter, der går en smule op af håndryggen virker bedst for mig samtidig har jeg midlertidigt erstattet øvelser, som i håndleddet kunne mærkes på den dårlige måde, med andre mindre belastende øvelser.

Hvor stramt støtten skal sidde skal man lige skyde sig ind på - Jeg løsnede den lidt efterhånden alt efter formen.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share