over træning 8(


Guest Benjamin64
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Tja må jo desværre konkludere at efter min snart mange måneders seriøs og hård træning, er jeg begyndt at få lidt meget små ømhed, nok det nogen vil kalde overtræning.

Den ene underarm, er øm især hvis jeg trykker på den, men ikke under træning.

Og omkring mit det ene knæ og til sidst men ikke mindst den ene skulder er blevet lidt meget øm...

Jeg ved god det bedste er at holde en pause, men må sige det er det samme som at bede en narkoman om at droppe sit juice.

Nogen som har nogle gode råd som måske kan få det hele til at falde lidt til ro, ud over pauser :( , Jeg spiser fiskeolie og meget clycosamin.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke let at rådgive, når vi ikke ved præcis hvordan ømheden er.

Om det er muskler, senevedhæftninger eller led, og hvordan det er opstået.

Det letteste ville være at sige at du skal lægge træningen om,

så den ikke belaster de ømme områder, men når der ikke er

ømhed under træning så...?

Men alligevel undgå at træne de ømme områder, og evt. træn let

i stedet for helt at holde pause.

Bare mit ukvalificerede bud...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Du har to muligheder: Hold en pause til du er klar igen eller gå så langt ned i vægt, at du ingen problemer mærker.

Hvis du skider på, at din krop skriger på hvile og/eller aflastning, så er du selv ude om det.

Put that in your pipe and smoke it! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det ikke blive en kamp på ord, men "overtræning" lyder det ikke som om du er ude for - men ingen tvivl om du nok har overbelastet dele af din krop - men "overtræning" er et helt andet begreb, som er normalt er noget voldsommere end lidt ømhed.

Både muskler, sener og led skal følge med i processen og det er ikke så unormalt at man får gener hvis man presser sig selv mere end kroppen kan følge med, det er nok desværre en del af gamet.

Pause er helt sikkert godt - hvis du har trænet i mange måneder uden pause, er det måske en ide at kigge lidt efter en uge's fri - det lyder skræmmende, men det er faktisk ret godt at køre pause hver 8-10 uge.

Giv kroppen lidt ro - hvis det er svært at lade være med at træne, så prøv at træne uden om det problemområder som du har - altså øvelser som ikke genererer dig.

Desuden så kunne det måske også være meget godt at kigge lidt på tekniksiden af den måde du løfter på ? det kan jo være at du gør noget forkert ?

Alternativet er at fortsætte og ignorere ømheden - og måske ende ud med en skade som betød mdr's ufrivillig pause.

Så enten hold nogle dages fri, og så træn varsomt og med fokus på dine problemområder - ellers er der nok en del andre der vil mene at det ikke er dumt at få en læge til at kigge på det, hvis det er slemt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tak for svarerne, kan jo godt være jeg skulle tage mig en uges pause fra det hele både min cardio og styrketræning.

Bliver bare hårdt ikke at træne, men rigtig nok hvis det bliver en permanent skade er det jo mere end en uge man snakker om.

Tager en fem dages pause i næste uge, lyder som en god ide............

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Edited by Benjamin64
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share