Nu skal jeg tabe mig


BBC
 Share

Recommended Posts

Hej alle..

Jeg er en dreng på 20 år. Jeg er 170 cm høj. Jeg vil gerne tabe mig.

Jeg har nu været ude og invistere i slankemidlet NUPO. Jeg vil benytte mig af dette pulver, som skal blandes op i en shake, og derefter drikkes. Dette skal jeg gøre i en måned. Det er meningen, at dette pulver helt skal erstatte min kost, og jeg kun skal leve af dette.

Jeg har læst meget godt om dette, og er meget motiveret.

Har i evt. nogle kommentarer om dette, vil jeg meget gerne høre om dem.

Fordele - ulemper?

Jeg har i de sidste par år ikke dyrket meget motion, men det skal med nu.

Nogen gode forslag?

Jeg ser frem til, at høre fra jer..

Hilsen

BBC ven

Link to comment
Share on other sites

Hej BBC

Ku' godt tænke mig at høre, hvorfor du vælger lige denne fremgangsmåde ? og hvad vil du gøre efterfølgende ? hvad er dine mål ?

(jeg er ikke tilhænger af nogen hurtige løsninger, det er måske godt som startskud/motivation, men jeg har selv været på "nupo-løsningen" en periode, og det jeg tabte tog jeg på igen - plus MEGET MERE)

Prøv istedet at gør dig selv den tjeneste at lægge dine kostvaner om - forevigt - og lad det tage den tid det tager - det tror jeg mere på - og som du selv er inde på, motion!!! skal der til! Hvis man gør det via kostomlægning og motion - ja, det tager længere tid, men jeg tror på det holder mere, end ved en pulverkur !?

/vivsen

Link to comment
Share on other sites

BBC> Hvad vil du gøre, når du har nået din noramlvægt. For hvis dine gamle kostvaner gjorde dig overvægtig, så vil de gøre det igen, med mindre du ændrer det til den tid (eller fortsætter med pulver livet ud). Det er ikke nødvendigvis dårligt med pulver (nogen her inde vil nok være uenige), men du må tænke på, at det ikke er en langsigtet løsning ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke tilhænger af hurtige "vidunderkure". De er gode i starten, men :bigsmile: man kan ikke holde vægten. Du kan nemt oparbejde en yoyo effekt hvor din vægt kører op og ned, fordi du ikke har lært at styre vægten gennem kost og motion ( taler af bitter erfaring)

Vælger du alligevle at følge pulveret, kan du på deres hjemeside se hvad du evt. kan spise ved siden af, der er mange løsningsmodeller.

Jeg ville hellere råde dig til at læse meget her på MOL om kost og motion. Jeg ved godt man ikke kan bruge andres erfaringer, men må gøre sig sine egne, men kan vi nu få dig godt igang med et vægttab på den sunde - og varige- måde ville det da være fint, ikk?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Tak for svarene!

Jeg har hørt at der kan opstå det der kaldes en yoyo effekt, hvor man tager det hele på igen +mere. Det jeg havde tænkt mig var at følge programmet i 3 ugers tid, hvor pulver er den eneste ernæring, og så derefter starte langsom op med at spise meget sundt. Jeg vil selvfølgelig også begynde at dyrke mere motion. Og på den måde håbe at kunne holde vægten. Jeg er meget motiveret lige nu, mere end jeg nogensinde har været før.

Er der nogle der har "succes-historier" ved brug af pulver, så vil jeg meget gerne have nogle flere gode råd til, hvad jeg skal gøre når kuren er færdig. For jeg ved godt at det letteste i hele denne slanke-process ved pulver, det er at gennemføre det. Det bliver for alvor svært, når kuren er færdig, og jeg skal "stå på egne ben".

Jeg har tænkt mig at melde mig ind i et fitness center og begynde der, 1 time, min 4 gange om ugen, mest kredsløbstræning, men lidt større muskler kunne selvfølgelig kun være et plus. Det skal lige siges at jeg har astma, der kommer når jeg dyrker motion, så derfor har jeg ikke været så god til at motionere før.

Er der evt. nogle der har et godt link til en fornuftig kostplan.

Tak for hjælpen

Søren

Link to comment
Share on other sites

Halløj du

Har du overvejet en kombination af pulver og "sund kost" - hvor du f.eks. erstatter 1 hovedmåltid med pulver i den periode - og spiser fornuftigt de øvrige 4-5 gange om dagen ?

Anyway, ønsker dig alt mulig held og lykke !!! lad være med at give op, hvis det ikke lige kører "efter dit hoved" !! :bigsmile:

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Hej BBC

Du lyder rigtig motiveret - det er selvfølgelig den bedste forudsætning for at begynde et vægttab. Jeg vil på ingen måde ødelægge din motivation - men:

Nupokuren er hvad navnet også antyder - en kur. For rigtig mange er nettoresultatet af en sådan kur desværre en vægtøgning istedet, fordi man lynhurtigt falder ind i den gamle rytme igen, denne gang måske med et lavere stofskifte som udgangspunkt fordi man har sultet sig under kuren.

Jeg kan se at du allerede har købt pulveret. Jeg vil som vivsen anbefale dig at erstatte et enkelt måltid med pulver og derefter spise korrekt resten af dagen - og bruge din motivation på at sætte dig ind i kost og vægttab her på MOL i stedet. Med søgefunktionen i hånden findes der et mylder af tråde omkring kostplaner og gode råd. Der er også rigtig god inspiration at hente i logbøgerne.

Jeg kan anbefale dig selv at oprette en log her.. der er masser af folk der kan give råd og opmuntring/svinge pisken de dage hvor motivationen ikke er der.

God fornøjelse - og held og lykke med det.

/J

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Prøv at kigge på Nupo`s hjemmeside > vægttab. De har mange gode råd til kost kombineret med pulveret. Efter kuren kan du holde vægten med hjælp af nye vaner. Hertil får du gode råd her på MOL. Pøj pøj og hold ud. Vi er nogle stykker her, der godt ved det er sejt, men ju huu når det lykkes.

B)

Link to comment
Share on other sites

Hej BBC

Som udgangspunkt mener jeg ikke der er noget galt i at benytte måltidserstatninger, som fx. NUPO, når blot det gøres BEGRÆNSET og MED OMTANKE.

Ulempen ved udelukkende at køre pulvershakes ned og intet rigtigt mad er først og fremmest at du sansynligvis vil komme til at mangle vitaminer, mineraler m.v. Indrømmet, kender ikke den komplette varedeklaration på NUPO, men har stadig til gode at opleve pulver der kan erstatte rigtig mad 100%.

Derudover ser jeg især faren for, at du går død i det. 3 uger er lang tid, og hvis man først bliver bare lidt træt af disse shakes, og savner fornemmelsen af at tygge noget, er det desværre uhyggeligt nærliggende at forgribe sig på en pose vingummier eller lign.

Jeg vil derfor også helt klart anbefale, at max. erstatte et måltid dagligt med NUPO (afhængigt af antallet og størrelsen af daglige måltider) og så spise korrekt, lødig kost for resten.

Det er også svært at holde energien oppe i en træningssituation, hvis du udelukkende lever af pulvershakes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share