Kosttilskud artikel


BBC
 Share

Recommended Posts

Hej Svende..

Sidder lige med det nye nummer af Workout & Fitness og læser en artilkel om kosttilskud.

Der står, at der er blevet testet 250 forskellige kosttilskud, og det kun kreatin og HMB, som markant kunne øge muskelmassen i forbindelse med styrketræning.

De helt præcise tal for kreatin og HMB er. "Kreatin og HMB skulle kunne øge muskelmassen med 0,36 % og 0,28 % om ugen, og øge styrken med 1,09 % og 1,4 % om ugen".

Det lyder jo ikke tosset..

Har i lige så gode erfaringer med HMB som artiklen lover?

- Og hvor finder jeg det bedste tilbud på HMB?

BBC

Link to comment
Share on other sites

En artikel om denne meta-analyse har ligget på Motion-online i et stykke tid nu:

Forskningsnyt: Hvilke kosttilskud øger muskelmassen sammen med styrketræning?

HMB er ulovligt i Danmark.

SaintPauli -> som du ser kunne det lade sig gøre at give et meningsfyldt svar på trods af den nye regel ;)

Morten kan du uddybe det. Jeg er lidt uforstående overfor at HMB skulle være ulovligt i Danmark.

Så forstår jeg ikke hvorfor at Workout & Fitness skriver om det, og ikke nævner at det er ulovligt?

Er det på doping-listen?

Chr

Link to comment
Share on other sites

Quote fra artiklen: "Selvom HMB ikke er på dopinglisten, så er det alligevel ulovligt at sælge i Danmark, da Fødevaredirektoratet er bekymret for risici ved overdosering."

I Danmark er det forbudt at sælge isolerede aminosyrer som kosttilskud. HMB falder ind under den regel.

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten af div. artikler i W&F, samt de typiske skribenters jounalistiske evner - kan ligge på et meget lille sted. Jeg tager typisk aldrig "nyheder" eller "undersøgelser" for gode ord derfra - uden at søge info andetsteds samtidigt.

Jeg har det ligesom Bellini nu..

Når Workout & Fitness ikke oplyser i deres artikel at det er ulovligt i Danmark. Såå..

BBC

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentlig begrundelsen for isolerede aminosyrer er ulovlige? Ved det samme gør sig gældende i Norge...

Quote fra artiklen: "Selvom HMB ikke er på dopinglisten, så er det alligevel ulovligt at sælge i Danmark, da Fødevaredirektoratet er bekymret for risici ved overdosering."

Det kan få helbredsmæssige konsekvenser hvis forholdet mellem en eller flere aminosyrer forrykkes kraftigt ift. de øvrige aminosyrer.

Link to comment
Share on other sites

-> Pro: Du er da vidst ikke i tvivl om, hvor folk bør købe kosttilskud og hvilke de ikke bør købe :lol: :lol: :lol:

Prøv med [slettet] de duer...
Hej Jeg tænker på at købe nogle [slettet] proteinbarer er der nogen der ved om de er gode?

Indholdet skulle være følgende:

[slettet] er fremstillet af soja og mælkeprotein og komplekse kulhydrater. Hve...

Jeg syntes at de ser ualmindelig billige ud på [slettet] der fandt jeg 25 barer for kun 125,- dvs 5 kr pr stk. Jeg fandt dem igennem banneret på dette forum, helt genialt!...

Jeg har købte noget ion exchanged valleprotein på [slettet] der fik jeg 11,4 kg for 1695 kr. Og jeg må sige at det er ikke det billigste jeg har købt med det smager godt, og jeg kan mærke forsk...
Tjek [slettet] der kan du finde tons af opskrifter både på mad og shakes!

Det er godt nok på engelsk...

Nej Den tråd må jeg have overset. Jeg kan dog se at jeg ikke bliver snydt når jeg køber barer på nettet sammen med mine andre kosttilskudsindkøb.

tak for linket...

[slettet] er bare en dyr måde at få sin kreatin på men der er ingen tvivl om at den virker i forhold til an alm. 100% kreatin monohydrat. personligt holder jeg mig til [slettet] som er en bedre kr...
Soja Isolat

Det var det vi brugte først i 90´ erne det smager af sure strømper og er ikke videre optageligt for kroppen. det eneste positive i soja er at der er et forholdsvis højt indhold af glutami...

Køb evt. noget valle på flydende form såsom [slettet] så behøver du ikke lave...

Soja Protein optages dårligt da den har en BV (Biologisk værdi) på omkring 80, æggehvide er 100 og valle ligger på ca 150-165 alt afhængig af kvaliteten...

Jeg har prøvesmagt det "famøse" mærke som bliver omtalt men jeg bryder mig egentligt ikke videre om smagen. Personligt holder jeg mig til de amerikanske mærker....

Jeg har set HMB [slettet]. Jeg kan dog se at det er til Eksport, surt at man ikke kan købe bare fordi man bor i Danmark med det rådne regler....

Cool nok, at du deler din viden med andre :a-okhand: :lol:

Så længe de støtter MOL med bannerkøb, så er det sgu cool nok.

-------------------

Det er IKKE tilladt at omtale konkrete kontilskud eller forhandlere, heller ikke på denne facon, link

mvh

MaxPower

Moderator

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share