Cykling


Spinx
 Share

Recommended Posts

Jeg er gået igang med at cykle igen og jeg køre en rute på 32KM og turen tager omkring en time (afhængig af vejret osv.) men hvad synes i.... skal ruten være længerer eller andet???

Mit formål med cyklingen er at få en bedre kondi og en lavere fedt%...!!!

-går igang med løb fra på mandag gerne 3 gange om ugen men bliver det for meget??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gået igang med at cykle igen og jeg køre en rute på 32KM og turen tager omkring en time (afhængig af vejret osv.)

Øhhh! Har du holdt pause som liciens-rytter eller hvad er din baggrund???

32 km/t fra dag 1!!!!!!

Hvis du ikke har en solid træningsbaggrund har du enten et meget stort cykeltalent eller mere sandsynlig er det kikset lidt med km-opmålingen.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget mere ligegyldigt end gennemsnitshastigheder ;)

Nå, men hvis du gerne vil øge din kondition kan du evt. begynde at køre lidt intervaller på den time du nu kører.

Du starter med 15 minutters opvarmning, og derefter kører du (næsten) alt hvad remmer og tøj kan holde de næste 6-8 minutter. Derefter ruller du stille og roligt i ca. 5 minutter. Dette gentages 3-4 gange, og så har du fået en en god omgang træning.

Så kan du selvfølgelig altid overveje at øge træningen, men hvis det ikke er cyklingen der er det væsentlige, så er det bedre at træne mere effektivt på den tid du bruger nu...

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke nå at cykle en time hver dag men 2-3 gange om ugen :(

Du skal også være opmærksom på at din restitutionstid bliver længere hvis du træner intervaller, derfor kan du ikke træne dem hver dag, men måske 2-3 gange om ugen alt efter intensiteten, og det passer jo meget godt til den tid du har...

Link to comment
Share on other sites

okay det lyder bare godt så...!!! så holder vi den bare på 2-3 gange om ugen og så må jeg bare sæte intensiteten op...!!!! :)

og så må jeg bare se om ikke jeg kan få noget mere tid men sker der noget ved at jeg cykler de dage hvor jeg også træner??? for sådan som det ser ud lige nu så cykler jeg 2 dage i træk og så bliver den tredje gang et par dage senere!!!!!

Link to comment
Share on other sites

og så må jeg bare se om ikke jeg kan få noget mere tid men sker der noget ved at jeg cykler de dage hvor jeg også træner???

Det har været diskuteret vidt og bredt, men den generelle opfattelse er, at man mindsker hypertrofien, altså væksten af muskler hvis man træner konditionstræning og styrketræning samme dag...

sådan som det ser ud lige nu så cykler jeg 2 dage i træk og så bliver den tredje gang et par dage senere

Så vil det være fornuftigt at træne intervaller den første og sidste dag, mens du bare kører som du plejer på andendagen. Ellers vil kroppen måske ikke nå at blive fuldt udhvilet, og du vil ikke få det fulde udbytte af træningen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share