proteinpulver vs. bumser...


Moeller
 Share

Recommended Posts

Er det rigtig at hvfis man spiser proteinpulver, fremmer man væksten af bumser??

Det kan ikke stilles så simpelt op, da det er meget individuelt. Nogle har ingen problemer overhovedet, andre har problemer med bestemte mærker. Samtidig spiller mængden af pulver der indtages også en rolle, hvis tolerancen er lav.

For mit eget vedkommende er der stor forskel på hvilket mærke der benyttes.

Men man må ganske enkelt prøve sig frem - det er svært at sige noget generelt.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skal høre på Kim og selv prøve dig frem.

Der er jo heller ingen retningslinjer for at f.eks. alle mennesker får bumser af at spise vingummi eller kebab for den sags skyld. Hvilken indvirken proteinpulver har på dig, har du bedst selv mulighed for at finde ud af. Så svaret er - ligesom med så meget andet ang træning - prøv selv og lær af det :)

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vedr bumser og protein

Generelt så lad være med at købe for billigt, personligt syntes jeg det virker som om at ren valle koncentrat har en bumseeffekt på mig fremfor foreksempel hydrolyseret/ultrafilteret.

Jeg tror det har noget med laktose indholdet at gøre (mælkefedt!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det har noget med laktose indholdet at gøre (mælkefedt!)

Laktose er ikke mælkefedt, men "mælke sukker". Indholdet er dog minimalt. En liter mælk indeholder lige så meget som en spand proteinpulver.

Der er ikke noget der taler for at proteinpulver skulle give flere bumser. At man så til tider ser en sammenhæng, kan skyldes kroppens øgede produktion af hormoner, som respons på træningen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig haft et problem med bumser, men siden jeg begyndte at træne begyndte jeg også at få flere bumser.

Mend e første par måneder tog jeg ikke proteinpulver, så det har nødvendigvis ikkenoget med det at gøre, som St.pauli også forklare det.

jeg tror ikke det har noget at sige. Nærmest omvendt....da der jo er fyldt med gode vitaminer i proteinpulver. Og de er jo også gode for huden.....

Jeg fik dog heller ikke mindre af at begynde at bruge det ;)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget der taler for at proteinpulver skulle give flere bumser. At man så til tider ser en sammenhæng, kan skyldes kroppens øgede produktion af hormoner, som respons på træningen.

I forlængelse heraf ser man også alle de store drenge på AS, der har flere bumser på ryggen, end en 14 årig teenager der udelukkende lever af grillsnask :cry::cry:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share