Kost for spinkle led?


benja-min
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg sat mig i hovedet at alt det dvasken rundt og ligne et fugleskræmsel kunne være nok - både for mit eget udseende, og for min sundhed som helt sikkert heller ej ligger i den statistisk gode ende af barometeret... :angry:

Jeg træner dagligt hjemme med vægte og øvelser, og der sker da også synlige fremskridt, problemet er bare, at jeg altid har spist som et svin, men aldrig rigtig taget på, og mine led har altid været meget spinkle (hvilket jo ikke ser specielt godt ud i kontrast til min krop begynder at vokse styrkemæssigt).

Er der noget speciel kost jeg kan spise, sammen med noget speciel træning, som kan få mine led (primært håndled) til at vokse, samt noget kost der får fedtet til at sætte sig (har stort set prøvet at spise alt, og jeg forblir bare spinkel)? :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke spise dig til større led.

Med hensyn til kost er det et spørgsmål om at spise nok, så skal det nok sætte sig. Det kan godt være du føler du spiser som et svin, men det er ikke sikkert det er tilfældet. Det kan også være det er de forkerte fødevarer du spiser.

Prøv at skriv hvad du spiser.

Link to comment
Share on other sites

Det er irriterende at være undervægtig, og så træne...

Hvis vi lige tager en typisk dag for mig:

Morgenmad: En skål youghurt, 3 boller med skinke og et æble

Frokost: Forskellig varm mad - kan være alt fra fastfood til pasta-lasagne

Aftensmad: (f.eks. i aften) Marineret kalkunbryst, sovs, få grønsager og ris

Derudover kan der ryge div. ting ned (f.eks. en lille pose chips, fluete med salat og kød osv).

Selv mener jeg, at jeg spsier rigligt, når jeg er så lille som jeg er, men det eneste sted der sker synlig fremskridt, er maven.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud som om at du mangler proteiner (jeg har godt nok ikke talt indholdet i din liste). Som Stubbe skriver kan du ikke spise dig til størrer (hånd)led, men du kan hjælpe dem på vej med træning for underarme/håndled.

Jeg var (og er til dels stadig) også spinkelt bygget og vejede ikke meget til op i treidve-årsalderen (42 idag). Der er ikke meget at gøre ved det, med mindre vi taler "fede-kure" og hård/tung styrketræning.

Jeg bruger næsten altid støttebind til håndledene når jeg træner og så glæder jeg mig i øvrigt over, at jeg ikke har tendens til fedme.

Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget! ;)

Hygge, Rønne

Link to comment
Share on other sites

Hvis du styrketræner er en grundregel ca. 2 gr. protein pr. kilo kropsvægt pr. dag. Så det vil sige 110 gr. protein for dig.

Som jeg ser det spiser du ikke nok, så kan da godt forstå, at du kun vejer 55 kilo. Du spiser jo kun 3 gange om dagen. Kan du ikke få presset et par mellemmåltider ind også???

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

2g protein/pr kg kropsvægt er ikke nødvendigt.

Det er meget få der har behov over 1,5g/kg kropsvægt.

Så ud fra den kost du angiver skulle det ikke være noget problem. Med mindre det er små mængder du spiser, hvilket du siger ikke er tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan jeg træne mine håndled? :)

Nu sidder jeg lige og kigger på en pose bacon-chips fra Netto som jeg lige har fortæret - hvor meget protin skal man have, og hvad betyder de forskellige energi-typer? :)

Håndled og underarme kan bl.a. trænes med en håndvægt. Læg underarmen på en bænk med håndledet fri af bænken, håndfladen opad og vip så håndledet op og ned. Kan også udføres med håndfladen nedad. Med en vægtstang kan begge underarme trænes samtidig. Ellers er der Øvelsesbiblioteker både her på MOL og på alle andre træningsrelaterede hjemmesider.

Det ser ikke just ud som om at du tænker ret meget over hvad du spiser. ;) Jeg er ikke sikker på hvad Bacon-Chips er, men jeg kan ikke forestille mig at de indeholder noget som helst brugbart i ernæringsmæssig sammenhæng. :lol:

Hvis du vil noget seriøst med din kost, er du nødt til at overveje, hvad du spiser og undersøge hvad det indeholder. Hvis du vil tage på, skal du have proteiner. Bacon-chips er nok mest fedt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Benja-min og velkommen til MOL!

En hovedregel siger at hvis man vil tage på bliver man nød til at indtage mere energi end man forbrænder. Derved skaber man sig et kalorie overskud som kroppen har brug for, hvis den skal tage på. Hvis du har svært ved at klemme nok mad ned gennem dagen så find fødevare der er energi rigt i forhold til deres størrelse. Mandler kunne f.eks være et godt eksempel. En 200g pose indeholder ca. 1200 kalorie hvilket svare til 2 liter kakao mælk. Jeg synes ikke du spiser som et svin, nok nærmere som den gennemsnitlige dansker.

Hvis du vil se hvordan jeg f.eks spiser så check det her ecxel dokument:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=post&id=282040

Læs også cuts artiklen på getbig.dk den er god til at forklare hvordan man skal spise:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=394

Jeg synes roligt du kan skrue dit protein indtag højere op end 110g om dagen. Jeg ville starte med mellem 150-200g.

Denne artikel giver eksempler på forskellige fødevare der er rig på protein:

http://www.motion-online.dk/proteinguide.htm

Du kunne eventuelt bytte yogurten ud med ylette, derved får du lidt flere proteiner til morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share