Powerball


pialouisa
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL´ere :)

Begge mine håndled er skadede. De er ikke hævede, men de er efterhånden blevet så ømme, at det kniber med at træne biceps. :blink:

Jeg har hørt om en såkaldt Powerball, at den skulle hjælpe mod netop håndledsskader, muse-og muskelskader i underarmen.

Hvis der er nogle herinde som har erfaringer med den, vil jeg meget gerne høre om det :)

mvh. Pia

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg mener playboy har sådan en!

Han skrev vist også lidt om den i hans log, ellers så prøv at søge - emnet har været oppe og vende :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg har en, og jeg er meget glad for den :)

Den giver virkelig en god træning af håndled samt underarm, og så er den også sjov at lege med.. Man bliver helt besat af et slå sine egne rekorder med den :lol:

Jeg er ikke i tvivl om at den er god til at rette op på skader med, og oven i hatten får du en god underarmstræning :)

Link to comment
Share on other sites

Hej alle MOL´ere 

Begge mine håndled er skadede. De er ikke hævede, men de er efterhånden blevet så ømme, at det kniber med at træne biceps. 

Jeg har hørt om en såkaldt Powerball, at den skulle hjælpe mod netop håndledsskader, muse-og muskelskader i underarmen.

Hvis der er nogle herinde som har erfaringer med den, vil jeg meget gerne høre om det 

mvh. Pia

Jeg ved så ikke så meget om den der powerball, men jeg lider selv af det som du beskriver - dog er mit et håndleds/underarmsproblem - det som jeg gør for at holde det lidt på afstand, er grebstræning & alm. underarmstræning.

Det som jeg FØLER har hjulpet mig - ment på den måde, at jeg skal presses meget før at det begynder at blive slemt med skaden - er at jeg slutter mine pas før hviledage af med en serie omgange hvor jeg holder fat om et par tunge håndvægte, og så står jeg egentlig bare der, indtil jeg ikke kan holde fast i dem mere. Dette gør jeg så 5-8 gange.

Men smerten er størst udtalt i netop bicepstræning - og nogle gange i rygtræningen også (især under høj-rep perioder).

Hvis det KUN er håndleddet, og ikke har noget med dine underarme at gøre - så er det måske værd at kigge lidt på din løfteteknik i nogle af øvelserne, nu ved jeg ikke hvilke øvelser du træner, men eksempelvis forkert bænkpres-teknik kan godt give nogle smertefulde håndled - det kan bicepstræning også hvis du ikke holder spændingen i dit håndled.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share