Væske i kroppen og kreatin


coal
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe gået og irriteret mig over hvorfor jeg ikke kan blive tilfreds

når jeg kigger mig selv i spejlet. Jeg styrketræner tre gange om ugen

og løber 3 gange om ugen(ca. 16-25 km i ugen). Spiser sundt, varieret og ikke for meget.

Samtidig med at jeg spiser kreatin i forbindelse med mit styrketræning.

Og jeg bliver ved med at have det der "fedt lag" fra bæltestedet og op til under brystbusklerne. Så var det at der var en der sagde til mig at det godt kunne være væske

i forbindelse med at jeg spiser kreatin.

Så er det jeg vil spørge:

Hvor sider de depoter der opsamler væsken? (jeg har altid trodet det var i musklerne)

Kan væsken fremtræde så det liger fedt?

jeg har nogen gange lagt mærke til hvis jeg har været i byen dagen inden, har jeg følt mig

slankere og jeg synes jeg har set slankere ud i spejlet. (fordi man er drænet for væske - gætter jeg så????) :blink:

Mvh

Torben

Link to comment
Share on other sites

Den med væskedepoterne vil jeg helst lade en anden gøre sig klog på. Jeg vil dog vove den påstand at "væskedepoter" er et forfejlet udtryk da det er kroppen generelt der er tale om at kreatinen binder vandet til. Men jeg er lutter øre og glæder mig til at høre et svar.

Med hensyn til dine resultater generelt har jeg dog en kommentar:

Har du prøvet at lægge en kost plan?

Hvis ikke, er der et program der hedder Krop og kost som er gratis du med fordel kan gøre brug af. Så kan du få en ide om hvor meget og hvad du skal spise for at nå dine mål.

Håber du kan bruge mit svar

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt fra de forskellige læger jeg har at væsket er placeret ved bæltestedet og op efter.

Som du nævner viker du slankere efter at have været på en bytur og drukket en masse dejlige øl :tongue: det kan jeg så kun forklare med at, væsken må sidde ved bæltestedet og op til brystet. J

eg har selv lagt mærke til det når jeg har haft en hård bytur, hvor jeg har lagt og knækket mig osv. at dagen efter ser jeg mere markeret ud.

Så jeg vil tro hvad lægerne har fotalt mig at det er placeret ved maven og op til brystet.

Desuden var der en der sagde til mig, at man kunne mærke forskel på fedt og væske, ved at tage fat i sine dejlige elskovshåndtag, da det skulle være der fedtet er placeret. Mærker man der er det meget hårdere, end hvis man tager fat i dellerne lige under navlen.

Link to comment
Share on other sites

Det med væsken er en længere forklaring, men i bund og grund, er det der sker ved indtagelse af alkohol, at kroppens "styringssystem af vandladning" mere eller mindre bliver sat ud af spillet. (Derfor den overdreven trang til toilet eller træ besøg ved øl-drikning :tongue: ).

Dvs. sige at man ofte har et væske underskud, når man vågner om morgenen og derfor ser mere markeret ud. :)

Link to comment
Share on other sites

"Med hensyn til dine resultater generelt har jeg dog en kommentar:

Har du prøvet at lægge en kost plan?

Hvis ikke, er der et program der hedder Krop og kost som er gratis du med fordel kan gøre brug af. Så kan du få en ide om hvor meget og hvad du skal spise for at nå dine mål." (kunne ikke lige finde ud af det der QUOTE noget :unsure: )

til Jakkedrengen

Ja jeg har brugt programmet i over et år nu (on/off). Jeg er meget tilfreds med det og har anbefalt det til mange andre :w00t:

Jeg må sige mine bekymringer er ikke så store længere nu, hvis det passe det med at væsken ligger fra bæltestædet og op til brystet. Jeg er næmelig meget "fedtfatig" alle andre stæder. Jeg har også fået målt min fedt % til omkring 11%, og det er jo ikke just i den dårlige ende. Men jeg håber da der er nogen der kan bekræfte påstanden. Mange tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej creatin binder vend til kroppen, øger også din progression i hvisse tilfælde, så ens scener ikke kan følge med, desuden holder din krop op med selv at danne creatin phosfat. så ik særlig smart at æde dette....

jeg læser til fitnessinstruktør...udtalelsen kommer fra vores lærer der er har en bachelor grad inden for idræt...

so DONT eat it....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share