3-split


henke
 Share

Recommended Posts

Det er dumt kun at træne hver muskelgruppe en gang om ugen, hvis det er muskelvækst du går efter.

Hvis du vil køre 3-split, vil det være bedst at køre det sådan her :

Mandag : Dag 1

tirsdag : dag 2

onsdag : dag 3

torsdag : dag 1

fredag : dag 2

lørdag : dag 3

søndag : fri

Metoden med kun at træne hver muskelgruppe en gang om ugen, er forældet, og slet ikke ligeså optimalt som at træne hver del igennem, 2-3 gange..

Link to comment
Share on other sites

Mit råd til dig er, at du forsøger dig frem. Kommentaren om at metoden med at træne hver muskel 1 gang igennem om ugen skulle være forældet, tror jeg du skal tage med et vist gram salt..... Det kan være nogle har fået andre ideér, og det er i og for sig også fint nok, men spørgsmålet er om det virker på dig. Og det kan du altså ikke læse dig til..... Vi er alle bygget forskelligt, har forskellig restitiotions evner osv.

Hvis jeg skal give dig et råd vil det altså være, at du prøver dig frem. Start med den metode der tiltaler dig allermest, og afprøv den i nogle måneder.

Personligt har jeg prøvet både høj og lav frekvens træning, og på mig er der absolut ingen tvivl om at lav frekvens træning (med høj intensitet og stor variation) virker. Faktisk er det den eneste metode der har virket på mig. Omend metoden med at træne hver muskelgruppe 2 til 3 gange ugenligt ellers tiltaler mig bedst, men virker altså ikke for mig.

Husk dog på at dit kalorie indtag altid vil have den største indvirkning på om du øger eller stagnerer.

Rigtig god træning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share