Optages proteinpulver hurtigere i vand??


hotgym
 Share

Recommended Posts

hey.

Jeg har altid indtaget mit whey protein med mælk, da jeg på denne måde får flere proteiner indenbords..

Men optages det hurtigere hvis man blander det med vand. Her tænker jeg primært efter træning, hvor proteinerne jo skal optages så hurtigt som muligt??

Link to comment
Share on other sites

hey.

Jeg har altid indtaget mit whey protein med mælk, da jeg på denne måde får flere proteiner indenbords..

Men optages det hurtigere hvis man blander det med vand. Her tænker jeg primært efter træning, hvor proteinerne jo skal optages så hurtigt som muligt??

Det vil jeg lade en anden om at svare på.

Men bekrymrer du dig om at proteinen bliver optaget hurtigt nok efter træning. Da kunne du jo drikke halvdelen halvejs i træningen og den anden halvdel efter ;)

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

i teorien, ja, pga at kassein (som er i mælk) klumper nede i maven, og det derfor er sandsynligt at vallen også bliver klumpet og dermed optages langsommere. Det er dog i praksis, hos folk der jævnligt får tilført protein, en fuldstændig ligegyldig problemstilling.

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Ifølge din teori vil det være ligemeget om man indtager valle eller feks langsomt optageligt proteinpulver efter træning, hvis bare man har spredt sin proteinindtag jævnligt hele dagen. Eller hvad??? Hvorfor hør vi så gang på gang man skal indtage hurtigt optagelige proteiner efter træning?? For det er da logisk for en bb´er at proteinindatget skal fordeles jævnligt..

Link to comment
Share on other sites

Ifølge din teori vil det være ligemeget om man indtager valle eller feks langsomt optageligt proteinpulver efter træning
det ville gøre en en abosolut minimum (hvis nogen overhovedet) forskel. Det drejer sig om hele tiden at være i positiv nitrogen balance, og hvis man spiser protein fra gode kilder (animalsk) jævnligt, og får op mod 2g pr. kg kropsvægt så er man i positiv balance hele tiden.
Hvorfor hør vi så gang på gang man skal indtage hurtigt optagelige proteiner efter træning??

well, der er jo en masse firmaer der har interesse i at folk køber proteinpulver ;)

Husk på at de undersøgelser der siger at valle er ihh så godt er foretaget på fastende mennesker, så de har begrænset relevans for folk der spiser så store mængder proteiner som den gennemsnitlige molboer

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg lade en anden om at svare på.

Men bekrymrer du dig om at proteinen bliver optaget hurtigt nok efter træning. Da kunne du jo drikke halvdelen halvejs i træningen og den anden halvdel efter 

Jakkedrengen 

Jeg kan huske jeg læste noget om at man helst skal vente til efter træningen med at drikke sine proteiner.... for det første er der stor sandsynlighed for at de bliver lavet til brændsel under træning, plus at kroppen er mere modtagelig for protein når den ikke er fysisk under pres. Hvis man også indtager hurtige kulhydrater efter træning ( hvilket er en meget god ide) så vil især insuling % sige i blodet og gøre optagelsen af proteiner mere optimal.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share