Oldschool salat + tun/kylling


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hey,

For tiden forsøger jeg at holde mit kalorieindtag, og er gået tilbage til den gamle veltestede metoder, dvs for tiden spiser jeg mest en kombination af flg. fødevarer:

Kød:

Tun

Kylling

Kalkun

Kaninfoder:

Ærter

Tomat

Agurk

Majs

Brød:

Groft og fedtfattigt.

Det er jo en rimelig klassisk blanding, men desværre også meget kedelig i længden. Hvis nogen har et par gode foreslag til hvordan jeg kan peppe det op uden at tilføje nævneværdigt flere kalorier ville det være fedt. - Skal hilse fra min mave og sige at den glæder sig til en smule variation :-)

Link to comment
Share on other sites

Inden for kød er der da både ko og gris, der fås i absolut fedtfattige varianter. Fisk som f.eks mørksej, er heller ikke dårligt. Oven i købet billigt.

Istedet for den klassiske "kolde" salat, hvad så med klassiske kogte grønsager: grønne bønner, broccoli, porre, asparges osv. Flere af dem kan også sauteres på panden med et smagfuldt resultat. Herunder også champignon og svanpe. Evt. godt med dine yndlings-krydderier.

Hæld så en lækker fedtfri dressing eller krydret olivenolie hen over og vupti: McDonalds, gå hjem og vug.

Bon appetit.

Link to comment
Share on other sites

En "opskrift" jeg er selv blevet lidt hooked på når jeg er på diæt er:

140g tun

200g revet gulerod

15g Udo´s/hasselnødder/mandler

Den mætter rimeligt godt og smager fint samtidigt med der er et minimum af kalorier i!

Jakkedrengen :tongue:

Det får jeg til 350 g mad. Der skal mindst det dobbelte til før der bare en nogenlunde chance for at jeg ikke går ud på gaden og skambider folk :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share