cutte


semor
 Share

Recommended Posts

hello lads!!er der ikke en der ligger inde med en cutte diet på omkring de 2500 kcal??jeg har selv prøvet at skrue lidt sammen men det bliver noget F...... tamt noget!!!det er første år jeg dicideret skal cutte så jeg mangler sgu lidt inspiration, håber der er noget hjælp at hente :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik regnestykket til at gå op i går. Det går jo ud på at spise løbende hele dagen, og gerne mest frem til frokost fordi det er nemmere at forbrænde. På dage hvor jeg ikke træner dropper jeg Mathilde, men jeg glæder mig til at se hvilke posts der kommer på denne tråd, for jeg skulle gerne selv ligge omkring de 2500 kcal.

Morgenmad:

1 fiberbolle (Schulstad levebrød) med chokopålæg (ca 300 kcal)

Frokost:

Salat + magert kød, spis ca 650 kcal så du bliver mæt.

Før træning:

1 banan (150 kcal)

Efter træning:

½ l Mathilde (kan udelades hvis du vil spare 300 kcal, men er godt for at holde kulhydratlagrene glade)

Aftensmad:

Tunsalat el kyllingesalat. + grovflute. (2 tomater, ½ dåse majs, ½ agurk og 1½ dåse tun. Det giver sådan ca 650 kcal)

Aftensnack:

1 fiberbolle (Schulstad levebrød) med chokopålæg (300 kcal)

Alternativt en skål Cheasy el Yoggi youghourt, men jeg foretrækker noget mere fast.

Hvis du er meget sulten mellem disse måltider foreslår jeg du har nogen ærter liggende. De har masser af de gode sager (protein, stivelse, kulhydrater), så 1-200 g af dem kan du godt tillade dig.

Ovenstående diæt skulle give dig hvad du har brug for så du ikke mister muskelmasse, og der er energi nok til at du ikke går død under træning. Samtidig er der nok mad til at man ikke går og er sulten, eneste minus er at det bliver kedeligt i længden.

Link to comment
Share on other sites

1-2 kilo grøntsagsblanding om dagen samt 500 gram kalkunfilet. Det mætter og har et relativt lavt kalorieindhold.

I denne uge kan man få 5 pakker frosne kalkun- eller kyllingefileter a 250 gram for 50 kroner i Prima.

Netto har 500 gram kyllingefilet for 20 kroner samme pris. Det er et rigtigt god køb, når man er på SU. Jeg har 8-10 kilo liggende i min fryser nu :lol:

Link to comment
Share on other sites

1-2 kilo grøntsagsblanding om dagen samt 500 gram kalkunfilet. Det mætter og har et relativt lavt kalorieindhold.

I denne uge kan man få 5 pakker frosne kalkun- eller kyllingefileter a 250 gram for 50 kroner i Prima.

Netto har 500 gram kyllingefilet for 20 kroner samme pris. Det er et rigtigt god køb, når man er på SU. Jeg har 8-10 kilo liggende i min fryser nu

det kan da umulig være optimalt mht protein, kulh, fedt osv!!??

Link to comment
Share on other sites

Nu var det heller ikke ment som det eneste, som man skulle spise på en dag. 1,5 kilo grøntsagsblanding og 500 gram kyllingefilet indeholder kun ca 1200 kcal, men kan være med til at mætte de fleste. Det er godt og gardint at få med i sin kostplan efter min mening, hvis man normalt kan fråde meget og ellers går rundt og sulter. Hvis man går rundt og sulter, så reducerer det sandssynligheden for at man gennemfører sin diæt.

Med hensyn til protein, så indeholder det godt 100 gram protein, hvilket ikke kan siges at være så dårligt, og grønt indeholder jo masser af gode sager.

Derudover kan man supplere med et gardint morgenmåltid og nogle flere små måltider og ad den vej få presset lidt sundt fedt ind i kosten.

Sådan kører jeg det i hvert fald for tiden, og jeg sulter i hvert fald ikke med et indtag på 2000 kcal.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Hej. B)

Jeg følger denne kostplan, til 2128kcal pr. dag - så du kan bare smide noget mere mad oveni så du når de 2500kcal. Jeg æder selvfølgelig en vitaminpille oveni. Og mht. rugbrødsmadderne, så plejer jeg at smide en klat fromage frais og en masse krydderier på - det er GUF :tongue::tongue:

post-11-1080158664.gif

Edited by Viggo
Link to comment
Share on other sites

Hej Semor.

Nu er det ikke altid let at komme med smagfulde råd hvad angår diæt. Det er meget forskelligt hvad man kan lide. Generelt ser jeg meget få cutte-kostplaner herinde, der indeholder grønsager. Smagen fænger åbenbart ikke rigtig, men det er grønsagerne (7-800 gram/dag), der redder min cutting. En let opsummering af dagens fødeindtagelse:

Morgen: All Bran, havregryn og skummetmælk. Ca. 550 Kcal.

(Morgentræning består skiftevis af styrke og spinning, så der må gerne være lidt at tage af)

I løbet af dagen: Gulerødder, agurk, brød (gerne groft og evt. med fedtfattigt pålæg), vand eller lidt skummetmælk. Sidst på dagen (inden træning) evt. lidt pasta/ravioli/tortellini.

(Aften/eftermiddagstræning består af et par timers spinning/power yoga/combat.)

Aftensmad (meget ofte efter kl. 21.00): min. ½ kg grønsager, kylling eller andet fedtfattigt kød (100-150 gram), maks 50 gram fuldkornspasta, dressing eller olie samt en del krydderier.

Fordelingen over dagen kunne være bedre, bl.a aftenmåltidet er voldsomt (op til 800 Kcal) men sådan er min dag skruet sammen.

Jeg undgår proteinpulver, cacaomælk og andre "gimmicks" da det ikke tilbyder nogen form for mæthedsfølelse og lige præcis dén er vigtig for en succesfuld diæt. Sodavand, slik, kager og kiks er bandlyst og alkohol kun i et absolut minimum. Tager desuden kreatin og vitaminer.

Mit gennemsnitlige indtag er omkring 2500 Kca/dag men svinger mellem 2000 og 3000 kcal. Jeg er 42 år/73 kg/176 cm og træner min. 10 timer effektivt/uge. Teoretisk regner jeg med at være ca. 300 Kcal i underskud/dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share