Skade i albueled


Knowledge Finder
 Share

Recommended Posts

Hej "atleter".

Jeg ville lige høre jeres mening om man kan gøre noget ved overbelastning af senerne i albuen. Det vil sige ledet og de ledbånd der holder på triceps og biceps ved albuen? Det er helt klart en pause der skal bruges, men er der nogen der ved om man kan gøre noget for at fremme restitutionen af ledbåndene? Spiser noget fiskeolie... men er der ellers noget??

Link to comment
Share on other sites

Jeg ar nøjagtigt det samme problem, det er for mit vedkommende noget der kommer når jeg har kørt hårdt på lidt for længe.. Så en uges deload plejer at hjælpe på det, og så er jeg frisk igen ;) Eller evt prøv med 2 ugers deload hvis det er helt galt :)

Det plejer at virke for mig

Link to comment
Share on other sites

Jeg lider af det samme men efter jeg er begyndt at køre high-reps db triceps extensions og Hammercurls er det faktisk blevet langt bedre... det er dog ikke gået væk endnu men der er helt sikkert bedring at spore... jeg tror at pause fra tung træning vil være en god ide og erstat det så med high-reps træning for leddet istedet ;) det ville nok være nemmest hvis du havde et par lette håndvægte derhjemme og lavede en 2-3 sæt fordelt på dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft problemer med min ene albue, jeg har ikke køre ret meget triceps de sidste 2 måneder. Kun med mange gentagelser og kun øvelser er ikke gør ondt. Hvis det gør ondt, så find andre øvelser af køre.

Så ellers start op igen, men hold jer langt væk fra de øvelser der gør den mindste smule ondt. Så hellere køre den samme øvelse igen og igen.

Link to comment
Share on other sites

Uden at lyde skadesfro er jeg da glad for at jeg ikke er den eneste der lider af det problem. ;) I har ret i at det er pga tung træning. Har lige haft en sindsyg tung vægttræningsuge, og i onsdags var det ved at gå galt, hvor jeg fik små jag i ledbåndene da jeg lå og så fjernsyn.

Jeg vil prøve at gøre som i foreslår, nemlig at holde en lille uges pause og så træne med high-rep i kritiske øvelser. For mig er det især close-benchpress samt cable pushdown.

Er bare bange for at jeg er lidt for ivrig med at træne, da man jo sjælendt er glad for at holde en pause. En kammi jeg træner sammen med havde samme problem som mig, men var for stædig og dumdristig til at holde pause, men kørte stadig hårdt på. Han kan idag ikke bænke med 60kg uden det gør sygeligt ondt på ham. Desuden går han til diverse terapeuter og får ultralyd, men han har ikke meget fremgang.

Derfor skal man sgu lytte til sin krop når den begynder at sige fra, selvom det måske kommer på et ubelejligt tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share