fedt måling


chylle
 Share

Recommended Posts

Der er flere forskellige måder at måle fedtprocenten på:

Tang - her kan du læse en artikel om emnet.

Målebånd - her er en artikel

Nogle vægte kan ligeledes estimere fedtprocenten.

Så vidt jeg ved er tangen den mest nøjagtige måde at måle på, men andre metoder kan sagtens bruges, hvis de anvendes til at se fedtprocentens udvikling over en periode :)

/Des

Edited by Desdemonia
Link to comment
Share on other sites

De metoder Des beskriver er netop til at måle fedtprocenten, altså hvor stor en del af din kropsvægt der er fedt.

Tænker du på hvordan en badevægt rent faktisk "måler" fedtprocenten? :unsure:

Det er ikke lige til at sætte præcise grænser for hvad fedtprocenten skal ligge på, og med hensyn til din sundhed er det absolutte tal ikke så vigtigt (læs her).

Jeg vil sige det sådan, at de fleste burde være klar over om de kan eller bør tabe lidt overflødige kilo. ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe, jeg skal da også igang med cutning inden så længe :)

Ikke fordi jeg tror jeg behøver, men fordi jeg vil og kan :devil:

Stil dig foran et spejl og hop. Hvis noget stadig bevæger sig (ud over barmen evt :bigsmile: ) to sekunder efter du er landet, tager man nok ikke skade af at tabe sig :lol:

Men det var nu seriøst ment ;)

Hvis du er normal af bygning (ikke mere muskelmasse end gennemsnittet), kan du også bruge BMI som retningslinje. Over 30 så er man "overvægtig".

Jeg mener bare det er mærkeligt at lade et tal diktere om man er overvægtig eller ej...

Link to comment
Share on other sites

:baaa: Det kunne jeg så heller ikke. Martin......nu var det stadig IKKE en miss firness jeg stræber efter eller en Arnold Schwartsnegger jeg ville ligne, bare en alm pæn gammel kone :tongue:

Tak for henvisningerne til MaxPower, har og havde set dem , og tager det heller ikke vildt højtideligt , men er lidt / meget interesseret i hvad det hele betyder :bigsmile: alt sammen for at forstå hvad det lige er jeg laver nede i torturummet, når jeg nu hat vovet mig derned :4thumbup:

Cdh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share