Glucosamin- og chondroitinsulfat


Stubager
 Share

Recommended Posts

Glucosaminsulfat har *fjernet* beskrivelsen en "beskyttende virkning mod vævskader". Samtidig hjælper det med opbygningen af brusk...!

Chondroitinsulfat stimulerer opbyggelsen af af brusk i leddene(ligeledes iflg. *fjernet*)

Jeg har for en 10-dages tid siden hørt, at forskere havde fundet en metode til at genopbygge brusk i leddene, som beskrevet ovenfor. Da jeg selv har lidt knas med albueleddet, men ikke noget "farligt", kunne dette vel være en metode til at få helt bugt med problemerne?

Men virker det? For så vidt jeg ved er det ikke et helt splinternyt produkt. Eller har i nogen erfaringer med produktet?

Dette er forhåbentlig ikke nogen form for reklame, vel? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er forhåbentlig ikke nogen form for reklame, vel?

Jo ;)

Det er ikke tilladt at omtale konkrete kosttilskud eller forhandlere.

De konkrete produkter har en dokumenteret virkning, men om det lige er det som er galt i dit tilfælde er ikke sikkert.

Jeg har selv haft en smule bøvl med min højre albue af et par omgange, og det har ikke hjulpet mærkbart at indtage glucosamin.

Du kan læse lidt mere om glucosamin her

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

MaxP > Der står lidt om i den tråd, at det gjorde ondt og var lidt irriterende.. Det her er gør ikke ondt, men det siger knæk 2-3 gange når jeg bøjer armen på en speciel måde, det kan ikke rigtig mærkes, men jeg går med nogle bagtanker, om at det måske kan udvikles til gigt når jeg bliver ældre, og det ville jo være rart at få væk med det samme.

JesperT > Hvad for noget er det du brugte? Det kan jo være, at der er nogle produkter der lover mere end de kan holde :) Og husk nu ikke omtal det, så bare PM mig - Ellers sletter Jesper det :)

Link to comment
Share on other sites

Glucosamin har så vidt jeg har kunnet læse mig til en dokumenteret effekt gående på at kunne standse nedbrydningen af knoglebrusk i forbindelse med moderat slidgigt. Det er lidt mere et stridspunkt hvorvidt knoglebrusken kan genopbygges. Chondroitin påstås at gøre brusken mere svampet (væskeholdig) og dermed stødarbsorberende.

Som de fleste lidt ældre (suk) har jeg begyndende slidgigt i lænd og hofter, og det har jeg fået rimeligt under kontrol ved at spise et blandingsprodukt med glucosamin/chondroitin (kan bl.a. købes her til rimelige penge).

Med et aktivt idrætsliv tror jeg også det er fornuftigt at bruge disse bivirkningsfri produkter rent præventivt.

Hilsen

John

Link to comment
Share on other sites

Med et aktivt idrætsliv tror jeg også det er fornuftigt at bruge disse bivirkningsfri produkter rent præventivt.

Ja, jeg tror også du har ret! Når der ikke er bivirkninger kan det vel ikke skade.

Jeg spurgte min biologilærer idag, og hun sagde, at det var blevet gjort lovligt at købe i håndkøb igen, og at det virkede, men det var over en længere periode, og man skal ikke stoppe, fordi man ikke har mærket noget efter 2-3 måneder. Der kan gå meget lang tid. Men hvis det i det mindste er forebyggende, så er det jo også helt genialt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurgte min biologilærer idag, og hun sagde, at det var blevet gjort lovligt at købe i håndkøb igen

Hvis biologilæreren mener som kosttilskud så er din biologilærer galt orienteret. Det er kun tilladt som lægemiddel i Danmark. Det kan fås i håndkøb, men det er der ikke noget nyt i det har det kunnet lige siden det blev godkendt som lægemiddel i september sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share