Kostplan - Hjælp...


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg ville spørge om der er nogen herinde som måske kunne hjælpe mig med at få lavet en god kostplan som kan hjælpe med et stort vægttab (ca. 15kg); jeg spørgerer om hjælp herinde fordi jeg ikke selv kan finde ud af at lave et sådan skema... Jeg har absolut ingen forstand på det her. En af mine venner har lavet et mindre "avanceret" skema som ser sådan her ud:

Morgenmad: Skål Cornflakes (og gerne nogle æggehvider…)

Snack: Salat evt. med fedtfri dressing

Frokost: 2-3 skiver rugbrød med kalkunbryst eller lign. pålæg! (brug gerne salat o. lign til ekstra ”flavour”!)

Snack: 2 stk. frugt (banan, æble, appelsin osv.)

Aftensmad: Fedtfattigt kød (kalkun, kylling osv.) og alle det grønt/salat du kan spise! Hold igen med pastaen, risene, kartoflerne eller hvad der nu måtte blive serveret til.

Snack: 1 stk. frugt.

!!!Husk!!!: - Du kan altid spise alt det grønt/salat du vil – der er næsten ingen næring i! - Spis med ca. 3 timers mellemrum mellem hvert måltid.

Vil dette skema kunne gå an ?? Eller skal der laves nogle ændringer??

Mvh. Fuji :)

PS -

Jeg er:

1.88m

109kg

Hvis det kan være til nogen hjælp !!

Edited by FujiChrash
Link to comment
Share on other sites

Det ser overordentligt seriøst ud. Selv en KZ-fange ville tabe sig ;)

Spøg til side. Har du prøvet diæten? Bliver du mæt bare én gang om dagen? Hvis ikke, bliver den svær at holde, men din ven har ret. Gnaks al det grønfoder i dig du overhovedet kan klare. Der er masser af mæthedsfølelse men få Kcal. Mængden af frugt er fin men husk at du ikke kan skifte grønsager ud med frugt. Der er en del (god) energi i frugt. Brug det evt. i forbindelse med træning.

Prøv at tælle energifordeling/kcal. Ikke bare på din overordnede diætplan men på alt hvad du spiser.

Link to comment
Share on other sites

Ser udemærket ud, som en sund og fornuftig kostplan :-)

Jeg har selv igennem det sidste årstid tabt ca. 25 kg - vejer pt 99kg, så bare klø på. Jeg har dog benyttet mig af Herbalifediæt.

Jeg har desuden styrketrænet under hele forløbet, så håber jeg har vedligeholdt min muskelmasse, bare lidt. :-)

Fra idag af er jeg startet på en cuttediæt - det skal jo prøves *G* den blir man så pææænt mæt af og den er rimlig simpel, omend lidt dyr måske.

morgen: 40gr whey80, 40gr havregryn, 2 spsk. hørfrø olie

3 timer efter : 40gr whey 80

frokost : 250gr magertkød/oksekød, 6 hele æg, 6 æggehvider.

3 timer efter, dog efter træning: 40gr whey 80

aftensmad: 500gr kød, 100gr grøntsager, 2 spsk. hørfrø olie.

inden sengetid: 80gr whey 80.

Det skulle gerne give omkring 2800-2900 kcal om dagen og ca. 60gr kulhydrat.

Så styrketræner jeg 3 gange om ugen og kører cardio 2 gange om ugen.

en dag om ugen har jeg så ædedag, for at holde forbrændingen igang, dvs. over 5000 kcal den dag, ligger faktsik på en 6000-7000. og det kan være alt fra lagkage til en lækker bøf :D

Som sagt, er det første dag - så resultater kommer nok først inden for den næste uges tid. Regner med at smide en del kg. fedt, og beholde min muskelmasse.

Tvivler på den er ret sund i længden, men den skulle være effektiv :D

Edited by Bastardo
Link to comment
Share on other sites

Fra idag af er jeg startet på en cuttediæt - det skal jo prøves *G* den blir man så pææænt mæt af og den er rimlig simpel, omend lidt dyr måske.

morgen: 40gr whey80, 40gr havregryn, 2 spsk. hørfrø olie

3 timer efter : 40gr whey 80

frokost : 250gr magertkød/oksekød, 6 hele æg, 6 æggehvider.

3 timer efter, dog efter træning: 40gr whey 80

aftensmad: 500gr kød, 100gr grøntsager, 2 spsk. hørfrø olie.

inden sengetid: 80gr whey 80.

Du spiser ca. 1 kg rigtig mad og 200 gram proteinpulver. Hvordan kan en fuldvoksen mand på 100 kg. blive mæt af det? :unsure: Hvis det er en cuttediæt, hvorfor så overhovedet proteinpulver? Er det ikke bedre at spise mere rigtig mad, f.eks. grønsager. Du er helt nede på 100 gram om dagen!!!!! Når du er i underskud med 2800 Kcal om dagen er der da grundlag for masser af god, næringsholdig mad. <_<

Link to comment
Share on other sites

Tjaaaa.....ved ikke med rigtige mænd - men jeg er sq mæt hele dagen igennem. Nu skal det så oxo lige siges at jeg har været på diæt i ca. et år nu af anden slags. Så min krop er vant til ikke at få så mange kcal. Det nye i det her, er at den så ikke får ret mange kulhydrater.

Jeg går ikke og sulter på noget tidspunkt :-)

Men kan da godt være den er hård for en som er vant til at spise lagkage, sovs, kartofler osv. Rønne ? :D

Og proteinindtaget er for at bibeholde min muskelmasse, eller i hvert fald sørge for den ikke blir alt for meget mindre.

Edited by Bastardo
Link to comment
Share on other sites

Men kan da godt være den er hård for en som er vant til at spise lagkage, sovs, kartofler osv. Rønne ? :D

Og proteinindtaget er for at bibeholde min muskelmasse, eller i hvert fald sørge for den ikke blir alt for meget mindre.

Det er muligt. Ka' jeg ikke sige noget om ;)

Hvordan ser energifordelingen ud for sådan en diæt? Den virker som en ren proteinbombe. Hvad bliver udbyttet af en så ensformig kost? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fordelingen derhjemme i et regneark - og ja det er en proteinbombe.

Hovedsaglig får man energi om morgenen og om aftenen - og i løbet af dagen et moderat indtag af energi gennem nødderne og mandlerne.

Udbyttet skulle gerne være et fedttab på op til 10Kg på en måned ca. og tilnærmelsesvis 0% tab i muskelmasse. Hvis man er heldig burde man måske også kunne tage lidt på i muskelmasse.

Jeg er ikke ekspert selv, har fået lavet diæten af en anden :-)

Skal kun selv være på den i en måned eller 2 :-) alt efter hvordan mine tal ser ud effter den første måned. Olien skulle gerne være med til at neutralisere noget kolestorol, så vidt jeg er informeret.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens tabe dig med det der skema :) men du kan også let spise mere "normalt", og stadig tabe dig, hvis du skulle have lyst til det.

Lige PT. er jeg selv igang med sidste fase af et vægttab, og jeg har fundet ud af at det der passer mig bedst er at spise ganske almindeligt, bare i moderate mængder.

Har selv smidt 17 kg på 5 måneder, hvoraf jeg kun har smidt 3 kg siden d.7 februar (manglede motivation og for meget druk).

Lige pt går mit vægttab rigtig godt, og det jeg lever af er: toastbrød, alt slags pålæg, skummetmælk og proteinpulver - (groft sagt). - skal så lige påpeges at toastbrødet er groft toastbrød, og faktisk har bedre næringsværdi pr 100g end langt det meste rugbrød (10g prot, 42 KH, 4g fedt).

princippet går så ud på 2 mellemstore måltider om dagen, helst morgenmad og frokost, og så en "væsket" aftensmad (evt en shake).

Men altså, hvis du kører træt i den "kur/livsstilsændring" du har gang i, så husk det sagtens kan opnås med alm madvarer også - hvis blot du tæller kcal ;-)

men udover det kan jeg sige at den form for diæt du har gang i er rigtig god, tabte mig selv meget godt i starten med en diæt næsten magen til :) der bestod morgenmaden blot af en shake og en banan :)

Men held og lykke med vægttabet! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Udbyttet skulle gerne være et fedttab på op til 10Kg på en måned ca. og tilnærmelsesvis 0% tab i muskelmasse. Hvis man er heldig burde man måske også kunne tage lidt på i muskelmasse.

Det er et seriøst mål :o Men at være i et så stort Kcalunderskud at du kan tabe dig op imod 2½ kg. om ugen og samtidig stige i absolut muskelmasse, strider umiddelbart imod al teoretisk logik. But I will stand corrected, if you manage. :respekt:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg ville lige spørge; er det okay at drikke Cultura produkter ?? Som f.eks. de der Jordbær drinks de laver!!

Hvis du kan lide produktet er det da OK at spise det. Kig på kcal indhold og energifordeling. Svarer det til det du har brug for, jamme så tyg bare løs. Men husk at regne det med i dit Kcal indtag, og husk at du sandsynligvis må undvære noget andet i stedet for. Bon appetit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share