brat stop af sved produktion.


Guest Benjamin64
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg har for anden gang oplevet det her fænomen og vil gerne lige hører en forklaring hvis der er nogen som VED det og ikke gætter tak :)

Jeg har kørt spinning søndag virkeligt hårdt, og plejer at restituere mandag så jeg klar til spinning tirsdag.

Men tog mandag med, og problemet kom så idag.

Jeg sveder nok mellem 1-2 liter sved og giver mig virkelig maks, men idag 10 minutter inden vi var færdige fik jeg kuldegysninger et kort øjeblik og min sved produktion stoppede brat, hvilket vil sige fra at dryppe hele tiden til HELT at stoppe..

Bliver lidt nervøs over hvad det kan være og om det er skadeligt, for min kondition bliver bedre og bedre og giver mig mere og mere, men er jo ikke fedt hvis det skader.

Skal siges drikker 1 til 2 dunke med rent vand, og kan ikke drikke mere for så skvulper det i maven.

nogen som ved hvad det kan skyldes??

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvordan kan manglende sved være et problem? 
Manglende sved kan jo være et problem når du belaster kroppen så meget så den skal af med varmen, og den så lige pludselig stopper selv om du har den samme intensitet.
Måske skulle du slappe lidt af med den Old Spice

Måske du skulle finde en børnehave at skrive i :bricks:

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever det samme en gang imellem. Normalt spinner jeg op til ti dage i træk (ud over min øvrige træning) inden jeg holder en "tvungen" pause på 3-4 dage. Jeg føler ofte at jeg sidst på denne ti-dages cyklus bliver mere og mere træt og yder mindre og mindre. Det er der nok ikke noget mærkeligt i. Ind imellem sker det så, at jeg midt i en spinningtime så småt begynder at fryse og svedproduktionen synes at stoppe. Jeg kan dog samtidig se at min puls også falder og jeg kæder det derfor direkte sammen med faldende ydelse. Hvis jeg så bevidst presser mig selv, stiger pulsen og varmen/sveden kommer tilbage. Pointen er blot at jeg ikke yder nok til at svede ret meget og mit våde cykeltøj gør simpelthen at luften føles ekstra kold. Jeg tror ikke at det hverken er farligt eller usundt. Jeg føler ikke noget ubehag ud over "kulden".

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

:) Hej du, jeg har oplevet fænomenet flere gange i tri sammenhæng, det skyldes faktisk, at du er dehydreret, på grænsen til hedeslag... selvom du drikker vand, er der grænser for hvor hurtigt du kan optage det...

Uden at være en autoritet på området mener jeg at det der rent fysisk sker er at pga. af manglende blodvolumen trækker kroppen blodet væk fra ekstremiteterne (huden), derfor får du kuldegysninger, hvis du forsætter lang tid nok, derefter, vil du opleve flere af symptomerne på overophedning..

En lille hjælp ville være at blande dit vand med kulhydrat i en 1,5%?? opløsning så vidt jeg husker, så optager du det hurtigere... husk en lille smule salt (½ t-ske til en liter), er heller ikke af vejen...

Hvis der er nogen der ved mere end mig, må i jo rette mig.. :)

Thorsten

PS.

Det er også derfor du holder op med at svede, din vædskeindhold i kroppen er så lavt at kroppen ikke vil undvære mere...

Edited by Xebra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share