Hjælp til cutting


Lunk
 Share

Recommended Posts

Så har jeg besluttet mig for at cutte.. Vil gerne have min fedt% ned så jeg kan se nogle markeringer.. men jeg vil kun miste MINST mulig muskelmasse..

Så.. er der nogle kloge personer her inde som har lidt tids til overskud til at hjælpe mig??..

Lige hvad jeg ved som jeg har Acces til i køkkenet:

Minimælk.

Spagetthi.

rugbrød.

Krydreboller.

Vand.

Cola light.

Yougurth (7.3%)

havregryn.

Havrefras.

Pålæg:

skinke.

Bierwurst.

Kødpølse.

Makrellsalat.

Rejeost.

Ost.

Lige så'n hva jeg kan huske.. Hvis der er noget godt som skal tilføjes så skriv det. Så får jeg det lige købt ind..

Hvor lang tid skal man cutte?? Jeg vil gerne kunne se mine mave muskler hvert fald.. Og der skal fedt% vidst ned under 15% ik?? en tommelfinger regl jeg har læst mig til mener jeg..

Håber at få nogle seriøse hjælpe midler... Og ikke : Søg og du vil finde.. For det har jeg prøvet...

på forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Minimælk.

Spagetthi.

rugbrød.

Krydreboller.

Vand.

Cola light.

Yougurth (7.3%)

havregryn.

Havrefras.

Pålæg:

skinke.

Bierwurst.

Kødpølse.

Makrellsalat.

Rejeost.

Ost.

Håber at få nogle seriøse hjælpe midler... Og ikke : Søg og du vil finde.. For det har jeg prøvet...

på forhånd tak..

Så undlader jeg at skrive Søg......... :)

Men har du ændret på din kost??? -Det er ikke så længe siden du fik råd om at skrotte bla. krydderboller og bierwurst, men de er stadig på listen.

Har du prøvet med de råd du har fået i din log? Og :unsure: hvis du har ændret i kosten- hvordan?

Link to comment
Share on other sites

På din liste er der kun rugbrød, vand og havregryn, der høre hjemme i din cutting, med mindre at kødpølsen er absolut fedtfattig. Det bliver sgu en træls diæt <_<

Hvis du seriøst vil cutte, er du nødt til at lægge dine kostvaner om. Grønsager er en nødvendig del, med mindre du har det fint med at gå sulten omkring. Glem alt hvad der minder om kager, slik, sodavand, kiks, børnemorgenmad (f.eks. havrefras og cocopops). En seriøs cutting skal ledsages af en registrering, så du kan justere og tilpasse indtaget. Tænk hvis du IKKE får resultater!!!!! Hvad vil du så give skylden, hvis du ikke ved hvad du spiser?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De gange jeg har cuttet, har det været på et minimum af kulhydrater.

Har spist masser af proteiner (kylling, kalkun, magert skært oksekød og fisk), masser af grøntsager (her snakker vi ca 500g pr dag) og læssevis af æbler og knækbrød plus havregryn.

Har spist i en lind strøm over hele dagen. Man skal holde "gang i fyret" så at sige så din forbrænding kører hele tiden. Ikke for meget for så bliver du sløv og ikke for lidt, for så bliver man lidt underlig oven i hovedet og det ender med du alligevel får ædeflip sidst på dagen.

Kunne fx være :

morgen : 1 portion havregryn med minimælk.

mellemmåltider - spis hver 30. min et knækbrød eller et æble. evt måske noget magert pålæg på rugbrød til middag.

aften (tidlig aftensmad ca 16.30-17) kyllingebryst med et bjerg af grøntsager.

Dessert - ananas eller en proteinshake.

IsoPure - Zero Carb i breve eller i bøtter fra natures best har jeg brugt som lidt snack.

Der er gode proteiner i det samt absolut nul kulhydrater.

Ved godt det ikke er sundt, men man taber en del fedt i det tidsrum hvor du ikke rigtigt får kalorier om dagen. Men ved du får solidt morgenfoder og en masse protein til aften mister man ikke sin masse. (jeg gjorde ikke ihvertfald).

Men find noget du selv kan holde ud at gå og småspise hele dagen - som sføli ikke feder meget eller har mange kulhydrater.

Knækbrød eller en let proteinbar plus lidt frugt har måske 100 kaliorier af gangen hvilket er fint.

Og kan du komme afsted med at dyrke lidt cardio inden du får morgenmad er det et plus.

Husk at jeg kun har taget udgangspunkt i mit eget vægttab. Men håber det giver en ide om hvordan det kunne gøres :lol:

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Hvis der nu findes en venlig sjæl her i blandt, ville den så ikke gerne prøve at poste hvad den spiste og gjorde på en dag, under et cutting forløb?

Så kan vi nybegyndere også være med ;) plus jeg kan måske få lidt inspiration til hvordan man lever under sådan en periode...

Så til sidst, lige de spørgsmål som skal stilles:

1. Hvor lang tid, ca, skal man cutte?

2. Skal man ligge sit trænings program om? jeg køre f.eks HST, skal køre noget andet når jeg cutter, eller?

Så lige til sidst: Hvor kan man købe en "fedtprocent tang" og hvad koster sådan en fætter?

Link to comment
Share on other sites

p1kz0r Postet den 14. Apr 2004:

1. Hvor lang tid, ca, skal man cutte?

2. Skal man ligge sit trænings program om? jeg køre f.eks HST, skal køre noget andet når jeg cutter, eller?

Så lige til sidst: Hvor kan man købe en "fedtprocent tang" og hvad koster sådan en fætter?

Svar:

1. Du cutter indtil du er tilfreds. Een med en fedt% på 20 skal jo nok bruge lidt længere tid en end med en på 12.

2. Jo større kalorie underskud mens cutter, jo sværere er det at have progression i sin træning. Du kan sagtens træne fx HST, men forvent ikke at du kan gennemføre programmet, hvis du sætter progressionen for højt.

3. Brug MOL's bannerreklamer. Det er det de er her for :lol: Du støtter MOL og ved rette banner finder du også din tang.

Link to comment
Share on other sites

hvis i så siger havregryn, er det så med eller uden sukker???

og på madvarene hvad er det der så--> kcal???

IsoPure - Zero Carb <-- hva Det? :unsure:

UDEN sukker. Sukker høre absolut ikke med i en diæt.

Det står på varedeklerationen. Først i KJ og derefter i Kcal pr. 100 gram. KJ delt med 4,2 er Kcal.

Link to comment
Share on other sites

Jo større kalorie underskud mens cutter, jo sværere er det at have progression i sin træning. Du kan sagtens træne fx HST, men forvent ikke at du kan gennemføre programmet, hvis du sætter progressionen for højt.

Er det så bedere "bare" at træne sådan lidt stille og roligt, mens man cutter?

For træne det skal man da?

Link to comment
Share on other sites

Er det så bedere "bare" at træne sådan lidt stille og roligt, mens man cutter?

NEJ!

du skal træne ligeså intensivt når du cutter, ellers mister musklerne det eneste signal de har for at bibeholde deres størrelse og du vil miste muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Ok det anede jeg ikke :) endnu en god grund til at MOL er den bedste community på nettet ;)

Men maden den er altså stadig kritisk, er der ikke en der vil poste sådan en oversigt over hvad de har spist når de har cuttet? den må gerne være meget detaljeret

Link to comment
Share on other sites

Men maden den er altså stadig kritisk, er der ikke en der vil poste sådan en oversigt over hvad de har spist når de har cuttet? den må gerne være meget detaljeret

Der findes tæt på en mio tråde her på MOL om samme emne - prøv at søg lidt i arkiverne!! I øvrigt er det MEGET bedre at sætte sig ind i de gode kostråd, og så selv finde ud af hvordan det skal tilrettelægges. God jagt!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Der rodes ufatteligt meget rundt i disse ting, - ligesom der ledes ufatteligt længe efter den magiske kost, som tryller fedtet væk.

Dette har forårsaget de mest tåbelige diætmæssige tiltag, såsom ketogene diæter og andet nonsens.

I snæver fedttabssammenhæng er det eneste, der tæller, at få etableret et minimalt dagligt energiunderskud.

I en større sammenhæng bør kostens kvalitet og sunde sammensætnnig selvfølgelig også tilgodeses.

Den i særklasse mest fremragende artikel om Cutting finder du her, - den mand er simpelthen bare for genial. :tongue:My Webpage

Link to comment
Share on other sites

Tjah... har cuttet over en længere periode (5 måneder ca), og et af de bedre resultater jeg har haft på det seneste har faktisk været med hjemmelavede frikadeller :-D

Men er sådan lidt tricky... man skal bare kigge sig godt for når man køber ind, så er det faktisk ikke så slemt igen ;-)

Erstattede rugbrødet med noget groft toastbrød jeg fandt, dette gav også et lille ekstra skub i vægttabet... alt i alt skal det helst ikke være for komplext og sådan for kroppen at nedbryde... har jeg ihvertfald gode resultater med :-)

mvh :-)

Et program jeg også havde gode resultater med lige i starten var:

morgenmad, 1 banan og 1 shake bestående af proteinpulver og skummetmælk

mellemmåltid: 1 shake af proteinpulver og mælk

frokost: rugbrød og kyllingefilet (1% fedtenergi-indhold) eller rugbrød og tun (+1 skive rødbede)

mellemmåltid: 1shake af prot-pulver og mælk

aftensmad: 125g kyllinge-inderfilet + 100g agurk, 50g tomat og 350g gulerod + 4 dl mælk

mellemmåltid: 1shake af prot-pulver og mælk

men prøv dig frem, og se hvad kroppen reagerer bedst på :-) er meget individuelt tror jeg

Pt. lever jeg mest af skummetmælk, hjemmelavede frikadeller og en smule toastbrød

og vægten galoperer ned af :-P (faktisk for hurtigt :$)

Link to comment
Share on other sites

Et program jeg også havde gode resultater med lige i starten var:

morgenmad, 1 banan og 1 shake bestående af proteinpulver og skummetmælk

mellemmåltid: 1 shake af proteinpulver og mælk

frokost: rugbrød og kyllingefilet (1% fedtenergi-indhold) eller rugbrød og tun (+1 skive rødbede)

mellemmåltid: 1shake af prot-pulver og mælk

aftensmad: 125g kyllinge-inderfilet + 100g agurk, 50g tomat og 350g gulerod + 4 dl mælk

mellemmåltid: 1shake af prot-pulver og mælk.

Tror da fanden at du taber dig!!!! <_< Der er jo stort set ingen mad i det der kostprogram. Hvad med en smule variation i kosten. Og hvor er der en seriøs mængde grønsager. Det der ser næsten usundt ud :blink: For slet ikke at tale om et latent muskel/styrketab. Nå pyt, hvis det virker for dig, at det da fjong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share