Hjælp! Skaden er sket.


BBC
 Share

Recommended Posts

Det er virkelig nu, at i skal hjælpe mig..

Min træning i torsdags gik virkelig gal for mig. - Jeg skulle køre ryg + biceps den dag, og havde en ret dårlig træning, da jeg var en anelese umotiveret. Dette prøver jeg, at ændre ved, at lægge ret hårdt ud.

Det har nu resulteret i, at min triceps på venstre arm er fuldstændig smadret. Jeg har virkelig ondt i den. Der hvor jeg kan mærke smerten er, når jeg tager armen bag ryggen og prøver, at hæve den. Det føles som om der er ild i triceps.

Det undrer mig meget, at ja det er triceps der er noget galt med, når jeg nu kørte ryg + biceps??

Hvad er der sket med triceps? Fibersprængning? Overbelastning?

Er der nogen der har haft ligende oplevelser?

- ja, det er virkelig nu i skal hjælpe mig..

Der er ingen svar der er for små - alt har interesse. Bare jeg kommer ovenpå så hurtigt så muligt..

BBC

Link to comment
Share on other sites

Du fører ikke log her, så jeg vil lige spørge

  • hvordan var dit træningspas ?
  • Trænede du for tung eller bare for meget ?
  • Hvordan er din alder og træningserfaring ?
  • Kom det pludseligt under træning ?
  • Er triceps øm et bestemt sted, hvis du trykker på den med en finger ?
  • Ingen hjælp, men bare en masse spørgsmål .

Flere spørgsmål er måske nødvendigt for at kunne gætte rigtigt :)

Ellers kan jeg kun henvise til de 3 bedste læger.

Vorherre, tiden og naturen.

God bedring :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

# Jeg har gennem de sidste 12 uger trænet tungt - men har den sidste uge kørt let.

# Jeg er 23 år og har styrketrænet de sidste 6 år

# Nej, det kom ikke pludselig under træning men dagen efter.

# Nej ikke decideret øm som efter træning. Men stor smerte ja hvordan skal jeg beskrive det. Hjælper jeg, hvis jeg siger at smerten er mellem triceps om albuen? Men det er i triceps..

Håber det hjælper jer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke mærke skaden, når jeg slapper af i armen, men når jeg gør en bestemt bevægelse er det som om der er ild i armen. F.eks. når jeg tager armen bag ryggen og hæver den.

Jeg har netop taget min shake + kreatin + vitaminpiller + jeg har smurt armen ind i muskelvarmer.

Nu tager jeg 8 timer på langs, og håber, at det ser lysere ud imorgen.

Kunne det være en ide, at tage et massageapperat og prøve at løsne op i musklen?

Men hold jer endelig ikke tilbage med gode råd - og hvis der er nogen der har haft ligende problemer vil jeg meget gerne høre om det.

BBC

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg har har prøvet at få en fiber i triceps for 6 mdr tilbage (under pushups) - det lyder lidt som om det er det du har fået - men skal selvfølgelig ikke kunne sige det sikkert.

Det gjorde nas når jeg brugte den, men efter 4-5 dage var det overstået, og kunne træne som før.

Men Ryg + biceps ? hvad er det lige for øvelser du har hvor triceps belastes voldsomt ?

Af råd som jeg benyttede mig af, var hvile og trænede lidt udenom skaden. Derudover brugte jeg thai olie (sådan noget varmeting) hvilket jeg syntes hjalp.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke mærke skaden, når jeg slapper af i armen, men når jeg gør en bestemt bevægelse er det som om der er ild i armen. F.eks. når jeg tager armen bag ryggen og hæver den.

Jeg er ik 100 men hvis det var en fiber ville det være akut.... og ik først dagen efter. Du har nok en gang :devil: DOMS

. Der hvor jeg kan mærke smerten er, når jeg tager armen bag ryggen og prøver, at hæve den. Det føles som om der er ild i triceps.
Du hæver vel ik armen når den er omme på ryggen? Så skal det jo gøre nas....

men hvis du ik gør det:

Triceps ext. albueleddet og ved strakt albue oz ext. af skulderen.

Det lyder lidt som om det kunne være delt. post. nu hvor du hæver armen... og så passer det oz med rygtræningen hvis du har kørt fx rows...

Hjælper jeg, hvis jeg siger at smerten er mellem triceps om albuen? Men det er i triceps..

Om skulle være og ik? hvis

Nej ;) For triceps hæfter på underamen går over albuen og (det lange hovede) udspringer fra skulderbladet.

Hvor på triceps er det helt konkret?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke hekt sikker på havd du mener? Kan du skrive det lidt mere brugervenligt?

MEN det gør ikke ondt i min højre arm, når jeg hæver den.

Hvad er en DOMS?

Jeg startede med chinups, hvor kroppen var helt kold, og jeg gav den max gas..

Jeg har været inde på Anatomi-guiden men synes, at det var lidt svært at overskue, helt præcis hvor på triceps det var..

Link to comment
Share on other sites

DOMS er det vi normalt kalder træningsømhed.

Når det først er kommet dagen efter, tyder det ikke så

meget på en fibersprængning, men du har måske, som

du selv er inde på, startet for hårdt ud inden du var rigtig varm.

Når det ikke gør ondt, når du holder armen i ro, er det vel

kroppens signal om at du skal holde den i ro :)

Så mit forslag er at lade være med at gøre den bevægelse,

der gør ondt, og så tage den med ro, for det tyder på en

eller anden form for overbelastning.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke hekt sikker på havd du mener? Kan du skrive det lidt mere brugervenligt?

MEN det gør ikke ondt i min højre arm, når jeg hæver den.

Hvad er en DOMS?

Jeg startede med chinups, hvor kroppen var helt kold, og jeg gav den max gas..

Jeg har været inde på Anatomi-guiden men synes, at det var lidt svært at overskue, helt præcis hvor på triceps det var..

Regner med du smed din svar ind unde rden quote der, for jeg kan ik lige se hvor du sgu have quotet det fra ellers :unsure:

koldstart med chin-ups, hmm var det overhånds el. underhåndsgreb...

lats og teres hæfte hæftet ligger inde unde rtriceps så det kunne jo godt være dit hæfte fra lats og teres der er blevet lidt groggy efter dine chins ;)

Link to comment
Share on other sites

Så er der nyt i sagen..

Jeg var hos doktoren idag, som kunne meddele mig, at jeg havde fået en fiber i triceps. Triceps skulle holdes i ro i 3 - 4 uger, og så skulle den være i orden.

Jeg kunne evt. prøve at få et par behandlinger hos en fys, men han ville ikke love at det ville hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share