spise-tidspunkt


michael000
 Share

Recommended Posts

Ved godt at man skal tilstræbe sig på at spise 6 måltider i løbet af dagen, men oftest har jeg overhovedet ikke tid. Er det så en ulempe at jeg spiser meget om aftenen, hvor jeg tit indtager mellem 1000-1500 kcal. Jeg har styr på at hvis man vil stige i vægt så skal man være i overskud og hvis man vil tabe sig så skal man være i underskud. Vil så bare lige høre om mit store indtagelse af kcal om aftenen har nogle bivirkninger?

Link to comment
Share on other sites

Nu da jeg forsøger at cutte, er det er mit indtryk, at man aldrig skal spise mere ad gangen end lige nok.

I middags havde jeg næsten for travlt til at spise, selv om jeg arbejdede hårdt fysisk med at køre jord væk i trillebør.

Ind imellem løb jeg med den fyldte trillebør for at nå det.

Jeg klagede min nød til konen om,

hvorfor jeg ikke havde flere proteinbarer og ikke mere proteinpulver.

Hun smurte så et ½ stykke med økologiskspegepølse og gav mig et krus varm kakao.

Det kørte jeg så på indtil hen på eftermiddagen.

Jeg synes, der skal utrolig lidt til, men højst med 3 timers mellemrum.

Jeg tror aftenen er det værste tidspunkt at spise for meget på.

Man resikerer ikke at forbrænde det inden man går til ro, og at det så sætter sig til fedt.

Kender en der siger, at det man spiser efter klokken 18, er det der feder om natten :)

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Ved godt at man skal tilstræbe sig på at spise 6 måltider i løbet af dagen, men oftest har jeg overhovedet ikke tid. Er det så en ulempe at jeg spiser meget om aftenen, hvor jeg tit indtager mellem 1000-1500 kcal
Du behøver ikke spise 6 måltider om dagen. Hvis du har styr på dit kalorieindtag/forbrug, så er det fint med f.eks 4 måltider. Den med at 6 måltider "holder stoftskiftet højt" eller hvordan det sædvanlige bavl lyder, er rent bavl! flere måltider kan hjælpe med at holde blodsukkeret stabilt (og derved bedre kontrol med kalorieindtaget ), men hvis man har styr på det, er det ligegyldigt om man fordeler sit indtag over 3,4,5 eller 8 måltider!
Man resikerer ikke at forbrænde det inden man går til ro, og at det så sætter sig til fedt.

En ikke så ligegyldig detalje er, at man skal være i kalorieoverskud førend det "sætter sig",- og så er det iøvrigt ligegyldigt om man overspiser om kl 6 om morgenen eller kl 18

Kender en der siger, at det man spiser efter klokken 18, er det der feder om natten

så kan du hilse vedkommende og sige, at det er noget vås!

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber at Anders har ret for jeg fordeler heller ikke altid mit kcal-indtag jævnt over dagen. Mit aftensmåltid har også en tendens til at blive relativt stort og endda placeret ret sent på dagen, f.eks. efter kl. 21.

Til gengæld tæller jeg Kcal og er ret overbevist om, at jeg er i underskud. Jeg har tabt ca. 5 kg. på 36 dage. Desuden er mit kcal-indtag meget svingende (1000 - 3000 kcal/dag) men gennemsnitligt (2350 kcal/dag) er det efter planen og resultatet er også i orden. Så Anders har nok ret.

Link to comment
Share on other sites

I den henseende udelukkende at cutte eller gaine vægt, så er det af mindre betydning, hvor og hvornår man spiser og hvor meget af gangen, men ønsker man at bibeholde mest mulig muskelmasse eller gaine mest mulig muskelmasse, så sørger man for at der kommer en pæn spredning af ens kulhydrater, proteiner og fedt dagen igennem. Musklerne skaal have en kontinuerlig jævn strøm af kcal og protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share